Arată și altora
  •   
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

A fost ediția a treia a Digital Travel Conference 2016 #RDTC2016 și vă prezint pe scurt câteva idei mai importante dintre cele văzute și auzite astăzi. În mare parte sunt idei repetate de la evenimentele similare trecute (1, 2, 3, 4), dar și unele idei noi și statistici actualizate. Sunt utile aceste evenimente. De ce? Mai afli ceva nou, mai repeți ceva știut, mai primești un imbold să te convingi să faci ce nu ai reușit în trecut. Și desigur, partea de networking este în egală măsură valoroasă.

Înainte de a trece la rezumat, aș face o trecere în revistă a cum am văzut eu evenimentul:
– recunosc că nu m-a dat pe spate lista de speakeri, adică pe majoritatea îi știu de câțiva ani, știu ce fac și îi apreciez, dar pentru mine nu ar fi fost neaparat o revoluție să stau o zi întreagă ca să îi văd și într-o conferință; pe o parte dintre ceilalți i-am tot văzut la conferințe (aici sau altundeva) și mă îndoiesc să se reinventat Facebook-ul sau marketing-ul afiliat ori prin cel prin newsletter; pe această linie de idei, anunțul că s-au ocupat toate locurile a fost o surpriză totală pentru mine;
– logistica a fost bună: sala de conferințe de la Sheraton e bună, au fost prize, climă reglată bine, aparatura pentru sunet în general a funcționat bine (au fost câteva mici probleme la unul dintre microfoane, se poate să fie de la utilizator, nu știu); mâncarea a fost bunicică; internetul a funcționat la viteză neașteptat de mare (la deconectare trebuia să aștepți un minut, două, până să te poți reconecta);
– astăzi, în timpul conferinței, mi-am schimbat abordarea; am realizat că mi-a fost și mie utilă, cu atât mai mult celor care nu au mai fost la conferințe similare (#rdtc este la a treia ediție și mai sunt cele făcute de Evensys)
– la final, constat că într-adevăr mi-a prins bine participarea la conferință. Vă recomand să mergeți la edițiile viitoare, sigur e ceva nou de învățat sau repetat (repetitio mater studiorum est).


Programul și speakerii sunt aici, mai jos las doar ideile care am considerat că sunt mai importante.

Prima Secțiune la RDTC Romania Digital Travel Conference 2016
Prima Secțiune la RDTC Romania Digital Travel Conference 2016

Mădălin Măncilă – Traveo

Romanian Digital Travel Conference 2016 #rdtc2016
Romanian Digital Travel Conference 2016 #rdtc2016

– faceți marketing, mult marketing;
– marketing nu e cheltuială, e o investiție; la fel și resursele umane;
– viitorul va fi diferit, utilizarea tehnologiei va schimba jocul; generația foarte tânără crește în această paradigmă;
– viitorul depinde foarte mult de customer service și tehnologia folosită.


Cristi Ursea – cristiursea.eu
– oferă informații suplimentare, de exemplu airbnb (site global de rezervare apartamente în regim hotelier) îți arată motive să călătorești în destinația căutată, vremea, o hartă;
– pe newsfeed/reclame, atention span-ul este de aprox 8 secunde (deseori și mai puțin);
– vezi orele de vârf, postează atunci ceva care se potrivește orei;
– pe Pinterest merge mai bine să targetezi străini, poți face o chestie de genul Top 5 destinații România și la final pui „Rezervați cu…”;
– Conform INS, în 2015, turiștii români au petrecut în medie 2,3 zile la o destinație.


Cristian Ignat – canopy.ro (cristian@canopy.ro)

Romanian Digital Travel Conference 2016 #rdtc2016
Romanian Digital Travel Conference 2016 #rdtc2016

– mi s-a părut una dintre cele mai bune prezentări
– recunoaște că era cunoscut ca specialist de la vechiul loc de muncă (2parale); awareness-ul l-a ajutat foarte mult când a pornit propria companie.

Noul model de a crește business-ul ar putea fi:
– focus pe clienții existenți, porniți de la ei
– urcați-i pe câte o treaptă pe scară:
1. satisfacția serviciului. Câștigi încrederea lor.
2. delight, încântare. Să afli ce le-a plăcut, ce nu le-a plăcut, afli de la ei de ce te-au ales pe tine. Dacă răspunsul de prețul, nu e răspunsul corect. Clienții vor îmbunătății serviciul, produsul. Crești încrederea lor.
3. engegement. Clienții vor crea un trib al brandului. Creezi simțul apartenenței.
4. Empowerment. Tripul va susține compania / serviciul. Creezi împlinire.
Serviciul are: features, ne așteptăm la niște beneficii, beneficiile se vor transforma în experiențe, experiențele în meaning. Este extraordinar de important să vorbească de tine clienții.

Exemple din turism:
– Pensiunea Floare de Câmp din Suceava: proprietarii se ocupau de el, îl sunau dacă să pregătească masa, etc. L-a făcut să povestească despre pensiune, a fost o experiență memorabilă.
Uneori, 50% din vânzări sunt făcute de cei mai mulțumiți 10% dintre clienți.
Încercați să vă surprindeți clienții. Îi va face să vorbească despre voi.

Încercați să investiți suma pentru un client nou în clienții existenți și analizați reacțiile.

În ultimii ani a crescut costul per click. Și va crește, a crescut și concurența.
Ar trebui aduși clienți puțini și buni, iar ei să aducă alți clienți. Dacă reușești ca 1 din 4 să povestească mai departe, este excelent.

Î: Cum a influențat dezvoltarea reclamelor pe Facebook?
R: În Fb îi arăți omului o imagine, pe Google îi rezolvi o problemă pe care a căutat-o specific.
Sunt mai mulți care au renunțat la Facebook pentru Adwords (Google). Facebook nu prea aduce vânzări.

În cazul unei campanii, trebuie studiat traficul în Analytics să vezi cine vine organic (de exemplu caută numele brandului pe google sau cuvinte cheie din site, SEO optimizate) și cât vine din reclamă. Se pot optimiza mult costurile și eficiența în felul acesta.

Susține lucrarea cu bloggerii. Sfatul e să lucrați cu bloggeri buni (minutul de publicitate: așa cum e subsemnatul, după cum premiile specialiștilor sau prezentările susținute și apreciate o dovedesc), care fac materiale de calitate, să transmită încredere. :)


Eugen Potlog – manager Conectoo
Email marketing – cică e mai viu ca oricând
Un studiu din 2015 arată că peste 70% preferă ca brandurile să comunice cu ei prin email și nu prin alte canale. Următoarele sunt la distanță mare.
S-ar putea să fie cel mai eficient mijloc de marketing.
E nevoie de un mix de acțiuni pentru a avea eficiență.
„Customer personas” ar trebui să fie primul pas în crearea unei strategii de marketing. Targetări de genul: cuplu romantic, familiși, aventuriști, exploratori, petrecăreții, seniorii

Sfat: segmentează publicul direct din procesul de abonare:
De exemplu omul a văzut oferte cu Praga, îi bifezi automat Praga la oferte de călătorie.
Folosești istoricul de călătorii.
Folosește istoricul de navigare.
Poți face segmentare pe email: oferi o singură întrebare în email. Poate în pagina în care dă click îi ceri câteva informații suplimentare.
Poți să îi faci un formular – studiu de piață, dar trebuie să îi oferi ceva pentru asta. Îi dai de exemplu o reducere de 10% sau cele mai bune oferte pentru tine.
Codul DIGITALTRAVEL2016 pentru o lună gratuită pt maxim 100 000 de abonați.
Pentru incoming dacă e ceva special: … (n.r. adică nu prea)

Răspuns de la Cristian Ignat: poți targeta „hotel bucharest”, dar te vei bate cu jucătorii mari și crește costul. Poți încerca mai degrabă targetări pentru combinații de „what to see in..”, „why …”.

Personalizarea și segmentarea sunt esențiale.
Cine nu a deschis mailul în ultimele 12 luni nu vor deschide niciodată. Trebuie scoși. Pot fi multe motive pentru care nu deschid. Nu contează să fie mulți, ci buni.

Alex Filip: pe travel, Mailchimp are o rată de deschidere de aproximativ 17%.
Mădălin Măncilă: cei la care am făcut follow up telefonic au sunat primii pentru evenimentul la care cumpăraseră cu un an înainte.


Matei Psatta – Leo Burnett

Romanian Digital Travel Conference 2016 #rdtc2016
Romanian Digital Travel Conference 2016 #rdtc2016

Acum nu mai căutăm fani, ci ne uităm la cei care cumpără în mod repetat, care intră în site în mod repetat.
Aveți grijă la site, să nu fie foarte aglomerat, complicat. Să fie sumarizat, să deschizi widget-uri eventual sau să apară targetat.
Să măsurați engagement-ul. În social media, e un om care a interacționat într-un fel sau altfel. Dacă e video, să se uite să zicem, 30 de secunde.
Sunt cam 2 metode tradiționale, cea corectă e: engagement/reach*100. În mod normal 3% e bine, în travel e puțin mai mare.
Apple e una dintre puținele companii care nu au conturi de social media, dar folosesc Big Data, să știe ce fac utilizatorii și folosesc informația.


Raluca Mureșan
– filme și blogging video, chiar drăguț. Totuși, audiența e cam mică după cum se arată. Îmi amintesc cu plăcere de Robotzi sau de puștiul din Deva care face furori pe Youtube; îmi amintesc cum la un eveniment făcut la Sibiu a fost întâmpinat de puștimea sibiană care îl urmărea, foarte tare!
– ne arată în final și un film făcut cu drona, dar în domeniul acesta sunt multe altele mai bune. Pot da câteva exemple.
– Raluca e tânără, e pe drumul bun și probabil va persevera pentru a crește calitatea.


Adrian Horvat – Afiliere, 2parale
1,5-2% rata de conversie medie

De ce fac blog de travel? 4 motive:
– am o pasiune pentru călătorii
– știu să scriu și vreau să câștig bani din asta
– vreu să fiu influencer
– vreau să-mi împărtășesc experiențele trăite

Avantaje afiliere:
– conținut ușor diferit (adaptat nevoilor; faci recomandare)
– venituri recurente
– instrumente ușor de utilizat (link2)

Recomandări directe:
– numere magice: 3, 7, 52, 365
– Eveniente speciale din an: Black Friday, Paște, Crăciun, Revelion
– Obiective de vacanță: relaxare, informare, experiență.


Daniel Buzdugan – invitatul surpriză

Romanian Digital Travel Conference 2016 #rdtc2016
Romanian Digital Travel Conference 2016 #rdtc2016

– nu a fost taman pe targetul conferinței, „digital travel”, dar măcar a fost plăcut;
– a călătorit mult, are povești savuroase despre ce a văzut și oamenii cunoscuți;
– face reclamă unor destinații din străinătate, dar și altora faine din România;
– sesuri.com – niște nemți au cumpărat case și le-au dus la Botiza pentru a face un complex tradițional, cu ateliere, etc.;
– povestește plăcut, i-au rămas în minte destinații frumoase


Alex Filip – Eventur Group; Bucharest City App

Romanian Digital Travel Conference 2016 #rdtc2016
Romanian Digital Travel Conference 2016 #rdtc2016

– 33% dintre români au cătat vacanțe pe mobil în 2015
– Mobil: optimizați!
– faceți campanii Adwords (Google).
– SMS marketing. În SUA, rata de deschidere a sms-urilor e de 98%. Alex recomandă metoda.


Ana Smădeanu – Seven Media

Romanian Digital Travel Conference 2016 #rdtc2016
Romanian Digital Travel Conference 2016 #rdtc2016

Ana ne-a prezentat câteva statistici despre folosirea și părerea despre online în turismul românesc. Arată cum online-ul este apreciat, dar o bună parte dintre agențiile de turism doar îl apreciază, nu și fac ceva consistent în această direcție. Desigur, unii, puțini, stau bine la acest domeniu.


Restul fotografiilor:


Arată și altora
  •   
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •   
  •   
  •   
  •  
  •  
  •  
  •  

Dacă ți-a plăcut, dă-ne like la pagina de Facebook, în căsuța de mai jos! Iar pe pagina de Fb, bifează opțiunea "Follow/Urmărește", să fii sigur(ă) că vei primi tot ce vrem să arătăm lumii. :)
Cuvinte cheie: , .Articol scris de Florin Arjocu (fondator): vezi detalii despre autor.

Un gând scris despre “Digital Travel Conference 2016 #RDTC2016 – foarte scurt rezumat și concluzii

Spune-ți părerea!

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

necesar