Arată și altora
  •   
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Bine ați venit la eTravel Conference 2013 (#etravel13)! Aici am publicat odată la 5/10/15/30 de minute esența prezentărilor.

Update: Dacă ați citit desfășurarea, puteți sări direct la concluziile și pozele adăugate ulterior.

eTravel Conference
eTravel Conference

Ora 9 și puțin, se deschide conferința cu o introducere scurtă făcută de Manafu, după care a intrat primul vorbitor,

Daniel Enescu – partener Daedalus Millward Brown, studiu referitor la comportamentul online al românilor referitor la turism (în 2012).
– metodologie: 600 utilizatori de internet, 18-55 ani
– studiul a împărțit cumpărătorii între cei care au cumpărat servicii de turism/călătorie în România sau în străinătate

68% dintre romani au pleact în excursii, din care 53% în România, 20% străinătate; restul și, și.
Ce cumpără? 59% bilete muzeu, concerte, spectacole vs 73,3% străinătate
Închiriere mașini: Ro 8,8%, afară 21,7 Bilete avion: Ro 14,2%, 61,7% afară

De unde au cumpărat?
Direct de la provider 71,3% Ro, 41,7% străinătate
Și de la provider și de la agenții 18,7% Ro, 46,7% străinătate

Cum au cumpărat?
29,2% dintre excursiile în România au fost cumpărate online, 50,0% dintre excursiile în străinătate
La telefon 33,9% Ro, 13,2% străinătate
Față în față ~70% ambele

Concluzia 1: internetul face mult mai ușor contactul direct, bătălia se mută din offline în online.

66% caută informații
85% caută pe social + forumuri (30%, respectiv 55%)
28% au cumpărat cazare
23% transport: 14% avion, 13% transport public, 4% închiriere mașină
biletele online au fost una dintre puținele categorii care a scăzut în 2012 vs 2011
Promoții: 15% au apelat la ele (7% last minute, 7% early booking, 4% city break)

Activități făcute online:
cer sfat 30.6% Ro; 27,3 afară
Citesc ghiduri Ro: 25,7%, afară 41,6% (cei care merg în alte țări citesc mai multe ghiduri de călătorie)
Bilete de avion și transportul în comun tind să fie cumpărată mai mult de pe site-urile providerilor, cazarea mai degrabă de pe site-urile agregatoare/comparatoare.

Concluzii:
a) Trebuie să ținem cont de internet:
Tendința 1: self made holiday
Tendința 2: aspectul social, oamenii întreabă, cer referințe, caută referințe

b) Este loc de dezvoltare pentru agenții și site-uri cu valoare adăugată comparativ cu site-urile providerilor care stau bine.

c) Utilizarea promoțiilor pare să fie subutilizată
Descărcați prezentarea Daedalus de la eTravel

(10:34) Panel cu 9 vorbitori care dezbat statisticile anterioare și tendințele pieței:
Daniel Enescu – Partner Daedalus Millward Brown
Marcin Pilarski – Managing Director pentru Europa de Est Travelport GDS (concurent față de Amadeus)
Lucian Boronea – General Manager Accent Travel & Events
Javier Garcia del Valle – Executive Vice President Chief Executive Officer Happy Tour
Philipp Brinkmann – Co-founder & CEO la Travelplanet24 (tripsta.ro)
Dragos Anastasiu – Presedinte Eurolines
Alin Nicolae Burcea – Presedinte Paralela 45
Răzvan Antoni – Amadeus, Remus Vișan – Paravion Tour

O parte dintre ei confirmă că au avut creștere pe tineret 28-35 ani
Discutând despre cei care merg direct la provider (~70% rezervă direct, restul la agenție):
Dragoș Anastasiu: ar trebui să se axeze să facă ce hotelierii să nu poată face (pachete dinamice, etc.)
Burcea: în România ai încredere să cumperi direct de la hotel, în Bulgaria (altă țară) nu neaparat, riști să ai surprize negative
Burcea: în ultimul an hotelierii nu respectă regulile
Vișan: dacă se cumpără direct la hotel e din cauză că sistemele nu sunt bine puse la punct și nu înspiră suficient de multă încredere (inventory)

Răzvan Pascu (moderator): Să oferim o exclusivitate: (Marian Constantinescu: se cam știa în presă de o vreme :) )
Care e motivul pentru care stau unul lânga altul Accent și Happy?
Happy Tour a ales să folosească pe post de furnizor de servicii pe turism intern, Accent Travel.

Tripsta.ro, cum merge în România?
Procentul de oameni care cumpără online diferă mult de la țară la țară, în Europa de Est este mai mică, Grecia stă mai aproape de Europa de Vest (65% cumpără online)
În România sunt cifre mici, așteaptă vânzări de 2,5 milionae euro în 2013 (Grecia 25 mil în 2013)
Stau bine în Grecia, Polonia, Rusia (zice că Rusia e cea mai dezvoltată piață)

Marcin Pilarski (GDS, concurență a Amadeus):
Laudă Rusia care tocmai a devenit cea mai mare piață de utilizatori de internet din Europa (recent au depășit Germania). În același timp își schimbă stilul de călătorie, încep să călătorească și se mută în online.
Limita este punctul de saturație, dar în Europa de Est mai este mult până acolo.
Cifre pentru România? Nu dă cifre, da ne spune cum doi jucători din piața românească sunt originari din Polonia (sky.ro și mai unul)

Amadeus:
Se întoarce la subiectele de mai sus. Faptul că 80% dintre români rezervă la hotel ar trebui să dea de gândit agențiilor.

Daedalus:
Site-urile de vânzări online de bilete cresc (contrar studiului lor) fiindcă ei reprezintă doar aproximativ 15% din piață.

Amadeus:
Dar e clar că piața online de vânzări de bilete crește, e fără dubiu și crește puternic.

Anastasiu:
Pune sub semnul întrebării studiul, la fel și Amadeus. Daedalus confirmă că studiul e făcut pe un eșantion reprezentativ.
Se discută puțin în contradictoriu pe tema studiului care aparent nu se potrivește cu cifrele din piața celor care vând.
Daedalus: noi vorbim despre OAMENI, nu despre BILETE. S-a cam lămurit, de aici erau diferențele, se pare că numărul de oameni care a călătorit a scăzut, dar cei care au cumpărat au călătorit mai mult, cumpărând mai multe bilete.

Burcea: Facebook nu ne ajută să creștem direct în vânzări, dar ne ajută la referințe. Este important să ai content.
Nu e de acord cu cifrele foarte mici la early booking, ei percep că se vând foarte multe bilete prin early booking, le e teamă să nu fie o cădere după creșterea asta mare de early booking. Clienții „sunt disperați după promoții” (mai ales la pachete).
Daedalus: o observație: cifrele sunt la total populație care face excursii. Chiar dacă par mari cifrele între agenții, raportat la totalul populației nu e mult și fiind așa mare proporția celor care fac excursii self made, nu se vede în cifrele raportate la populație.
Atanasiu: încrederea în agenția de turism nu mai există. S-a schimbat foarte mult tendința în ultimii ani (și datorită problemelor care au fost în ultimii ani). Agențiile ar trebui să caute soluție pentru asta.

Remus Vișan: în România agențiile vor să facă de toate pentru toți, nu s-au specializat, se crează confuzie.
Burcea: legislația din România este cam veche. Ar trebui separat detailistul de tour operator.

Fiind amestecați vorbitori din domenii diverse, discuția e destul de haotică, se mai întorc discuțiile la subiecte anterioare.

(11:23) Andrada (Turism Market): aș vrea o estimare a business-ului pentru 2013.
Vișan: la bilete de avion ar vrea un total de 10-12% din totalul IATA să fie vânzări din online.
Remus ne spune din cifrele primite ieri (10 aprilie 2013) de la procesatorii de plăți online (PayU+Mobilpay): plata cu cardul online 300 milioane, 40% sunt bilete (cu tot cu liniile low cost).

Lucrul cu social media și bloggeri:
Lucian Boronea (Accent Travel) – cred că am fost primii, acum 4 ani am dus bloggeri la Budapesta cu Malev.
Happy: am lucrat cu bloggeri prin intermediul Paravion. Se aduce vorba de personajul simpatic, HAPPYșor. Sunt prezenți în toate canalele de social media. Nu e vorba doar de numere, ci de calitate și implicare.
Tripsta: suntem prezenți evident în toate canalele.
Anastasiu: 650 000 euro bugetul pe 2013 de publicitate, 200 000 în online.
Burcea: Avem vreo 7000 de fani, dar reali, crescuți natural. Nu vor să cumpere și să crească forțat. El a început campania cu bloggerii acum 6 ani când „Răzvan Pascu era în liceu și Bobby Voicu încă avea păr pe cap” :))))
Vișan: cu social media trebuie să fii prezent permanent. Dacă dispari o vreme, pierzi, trebuie să fii mereu acolo pe baricade. Trebuie grijă la campanii, sunt campanii care fură fani, altele care nu. Cam 50% se investește în Adwords, dar folosesc bine canale mai ieftine: newsletter.

Amadeus: Cred că viitorul este al companiilor cu profit, nu cu fani. :)))

Recunoașteți o companie al cărei site/prezență în social media apreciați:
Vișan: Filip (Tripsta), TUI mișcă și el bine
Amadeus: nu cred că e important
Burcea: admiră brandul personal Anastasiu :)))
Anastasiu: dintre cei din sală îi place de cei de la Genius.
Boronea: la un site e important cât vinde. Crede că cel mai bine vinde Paravion.

(12:23) Cum să vinzi eficient pe internet: sesiunea a doua a început de câteva minute bune, iată cum…
Philip Taylor – Head of Digital, VisitBritain (e la prima vizită în România)

Un studiu de caz pe marginea Visit Britain și ce au făcut ei pentru a promova Anglia. Multe date, s-au folosit de tot ce au putut: Harry Potter (au promovat tururi în zonele unde s-a filmat H.P.), olimpiada, aniversarea reginei, SkyFall, etc.)
Între timp, Iulian: „e și un tren în SkyFall” :))))
S-au folosit de poze excepționale, nu ai nevoie să explici pozele, ele prind foarte bine.
Manafu: cum știai că eforturile acestea vor da rezultate?
Philip: Am simțit că vor funcționa. Am ținut cont de statisticile care ne arătau că în trecut, orașele gazde de olimpiade (Beijing, Sydney, etc.) scădeau ca turism; noi am vrut să ne păstrăm nivelul de dinainte și am reușit.

Philipp Brinkmann – Co-founder & CEO, Travelplanet24 (Tripsta)
Avem o mulțime de informații, trebuie să știm să le procesăm. Multe date din modul de lucru al Tripsta.

(13:15) Marcin Pilarski – Managing Director for Eastern Europe Travelport GDS cu o prezentare interesantă
Ce bine că ne-a dezmorțit, vocea monotonă și multă limbă engleză liniară ne-a moleșit. Marcin a venit cu un film dinamic în stilul celor făcute de Google la sfârșit de an, film cu multe multe statistici globale interesante din domeniul IT&C/Internetului.
Peste jumătate din populație lumii este sub 28 de ani
40% dintre aceștia sunt din India și China
Anul trecut s-au făcut 12000 de fotografii în fiecare minut
Călătoria se schimbă și ea
Airbus A380 este mai eficient la combustimbil decât Toyota Prius
Boeing nu-știu-care a plimbat 3,5 miliarde de oameni

Cifre: la Marriot, 50% dintre rezervările pe ziua curentă au venit din aplicațiile mobile.
Trebuie să folosești datele să crești afacerea, să faci analize pentru viitor.
Booking a raportat vânzări din aplicațiile mobile de 1 miliard!
În următorii 20 de ani se anticipează o triplare a traficului aerian. Creșterea vine din Asia/Pacific și Africa.
În Europa, penetrarea low costului este cam de 40%
EasyJet vrea să crească pe traficul de business; acum au doar 7%, dar investesc în domeniul acesta.
Companii tradiționale mari încearcă prin companii mai mici să concureze companiile low cost.
Emirates oferă rute lungi mai bune decât companiile tradiționale europene, cu o singură escală. Emirates a devenit numărul 1 în domeniul transportului de pasageri, cu o creștere anul trecut de 50%. Este cel mai mare client al Airbus A380. În Dubai au construit un hub convenabil pentru toate continentele. Dintre cele mai bune 10 companii aeriene, 3 sunt din țările arabe. Singura în acest top din Europa este Turkish Arlines.
În Europa, traficul aerian stagnează sau poate scade puțin, dar o foarte mare creștere este în domeniul trenurile de mare viteză. Vedem un grafic cu Germania. Go Iulian! :)
„Digital Natives” (adică tinerii care au crescut cu tehnologia) reprezintă 23-26% din industria de travel europeană
Tehnologia viitorului se concentrează pe platforme construite în jurul călătorului, să îi creeze un profil, un itinerar.
Alianțele internaționale încearcă să micșoreze sumele investite în reclame pe Google prin crearea meta-search-urilor puternice.

Foarte faină prezentarea lui Marcin, ne-a oferit multe informații + a fost suficient de dinamic.

Manafu: cât de relevante sunt cifrele pentru Europa de Est?
Marcin: Dacă ar fi să ne luăm strict după asta, mai avem până la ce reprezintă Europa de Vest. Dar să luăm un exemplu din Rusia, au făcut o linie de tren care nu merge foarte repede, dar la cei 200 km/h faci distanța Moscova – S.E. în 4-4.5 ore pe cele 700+ km. Poate face avionul o oră strict pe drum, dar din oraș până la aeroport pierzi câteva ore; în tren nu ai verificările de securitate, poți lucra tot drumul, etc.
Printre altele, Marcin prevede achiziții pe piața internă.

(13:42) Kasper Hove – International Online Marketing Manager, Momondo A/S (meta-search danez de avioane)
Se prezintă (puțin lăudăros) ca Mekka-ul Călătorilor Internaționali, cel mai sexi meta-search de avioane
Scoatem bannerele, vrem ca omul să cumpere, să caute. Din astea facem bani, nu din bannere.
Simplifică procesul de scheck-out (de ce să ai 6 etape când poți avea unul, două? Etc.)

Fii familiar cu clienții tăi: folosește cookie-uri pentru a-i afișa rezultate relevante între vizite, etc.
Folosește certificate SSL la site, să dai încredere: utilizatorii au încredere în recomandările prietenilor și recomandările surselor de încredere.
În Danemarca au devenit cea mai de încredere companie.
Pune link-uri atât către referințe pozitive, cât și negative. Nu șterge referințele negative, oamenii vor observa și își vor pierde încrederea în tine.
Ei se folosesc de integrarea cu Google+, au adus plusuri de 10% și apoi încă 17% din asta.
Testează, testează, testează. Ei au avut probleme cu traducerile localităților în limba română, nu se puteau face căutări după numele de localități.
Folosește studenți ca asistenți pentru părțile minore.
Încheie cu un clip despre oameni, despre lume, despre plăcere, trăiri. Este lumea Momondo.dk
O prezentare faină, chiar sunt buni danezii de la Momondo.

Călin Fusu, Zumzi:
– vând de 500-600 mii euro, din care turismul e 25%
Plictisitor, e tot ce a vorbit și ieri la SMMS.

(15:41) DIRECT RESPONSE MARKETING MASTERCLASS (în paralel sunt alte două seminarii) a) Bogdana Butnar – Business Development, Google Romania
„Hello, my name is Bogdana and I work for you” :)
DPDV Google, o creștere „suficient de bună” e de 40-60% pe trimestru. Turismul și serviciile online din România nu au crescut conform cu așteptările Google. De ce?
– O problemă de educație
– lipsă de încredere în… (agenții, dar google nu poate ajuta) (Dragoș Pirnog stă lângă mine și susține că el chiar are încredere în Explore Travel) ;)
– servicii slabe
ciclul de decizie e cel mai mare din toate industriile din lume! Începe chiar și cu 6 luni înainte.
– un studiu reprezentativ făcut în România a descoperit că 75% din internauții români au studiat bilete de avion DOAR ONLINE; 58% au cumpărat doar online; pachete de turism 49% doar online.
– dacă pagina ta se încarcă în mai mult de 3 secunde, ai o problemă.
– INFRASTRUCTURA IT (site rapid, utilizare fără probleme, fără bug-uri)
google.com/think și acolo găsim rubrica Tourism. Este o colectie enorma de studii si unelte de marketing din colectia Google. SUA si mai nou, si Europa.
– alt site util: consumerbarometer.com
– customer life time value = perioada în care omul se plictisește de ceva
– în România există dezamăgirea că rezultatele nu apar PE LOC
– desktop-ul e folosit ziua și la serviciu, smarphone-ul dimineața și după-amiază, seara se folosesc mult mai mult tabletele! Dacă folosiți Adwords, licitați doar seara când se informează lumea despre vacanțe și puteți targeta diverse device-uri.
– avem 3 companii din grecia care vând bilete online, de ce nu am vinde și noi în alte țări?
– să fie în engleză, să arate ok, să se încarce rapid, interfața de plată să fie ok (și sunt ok)
– Google face training-uri gratis, pentru oricine, doar să întrebați (sună interesant); pe lângă astea sunt și programe de training de Adwords pentru studenți.
– Î: din România ce site îi place lui Google? :)
R: nu pot spune care îmi plac sau nu, dar pot spune ce folosesc eu: eu îmi cumpăr bilete de avion de la jucători locali și cazare de la booking.com
– au fost întrebări, răspunsuri pe teme concrete ale oamenilor. Bogdana știe să vorbească, să explice, să glumească, e simpatică, să mai vină! :)

(15:59) Am primit sondajul făcut de Daedalus pentru eTravel, prima rubrică a conferinței. Sunt foarte interesante datele, au stârnit multe discuții de dimineață! Descarcă statisticile Daedalus pregătite pentru eTravel.

(16:15) Strategii de E-mail Marketing – Andrei Georgescu – White Image
Când se întoarce din croaziere, clientul e introdus în programul de retenție
Comunicarea pe email = sistemul CRAP:
Customizat: bazate pe preferințele și istoricul de achiziție
Relevant: primești doar informațiile solicitate
Anticipant: pentru că li s-a cerut permisiunea = așteptate
Personalizat: pentru clientul „Alex”, de la „Consultantul Alina”, împreună cu destinația și oferta dorită.
Newsletter: CruiseShipNews, CruiseShipWeekly (3 ediții, sparte în funcție de cele mai căutate destinații), CruiseShipFlash (oferte tactice și oferte excelente)
80% din traficul pe site este general de email marketing.

Fluxul:
1. primești email
2. landing page: în dreapta sunt datele agentului respectiv
3. toate acțiunile pe care le face în site sunt asociate agentului anterior
4. dacă e decizia luată, apare un landing page unde lasă datele de contact și datele sunt trimise agentului respectiv cu tot itinerariul navigării în site

Personalizarea înseamnă în cazul lor 75% mai multe conversii

Segmentare:
a) clienți vs prospecți
b) clienți vechi pe categorii (premium, deluxe, luxury, contemporary, river)
c) clienți vechi pe linii de croazieră

[continuarea studiului de caz, informații interesante]

(16:39) Tactici pentru optimizarea campaniilor de search marketing – Marius Negre – Market Manager Romania, Tripsta
Destul de plictisitoare rubrica, multe necunoscute, monotonie.
SEO = Search Engine Optimization
SEM = Search Engine Marketing
Noroc cu Bogdana care completează și lămurește lucrurile: SEO are un grad de relativitate, criteriile Google nu sunt publice; SEM este o activitate mult mai exactă.

(17:56) Sesiunea de mobile marketing
a) Aurora Enghis – Specialist Digital Media Mojo Advertising
Studiu de caz: TTR martie 2013
– părea foarte mare, foarte promovat
– ieșeau oameni cu plase de pliante
– „comitetul de primire” sărea cu pliante și cataloage
– l-a apreciat pe Happyșor, Happy-ul are o comunicare gândită cap-coadă
– nu a fost o îmbinare a tehnologiilor noi
– am completat eu faptul că a existat aplicația celor de la Perfect (făceai poză dinamică apoi o publica pe pagina Perfect)
– Mareea a avut un QR Code care ducea la Google Play indiferent de telefonul folosit :)))
– Oficiul de turism al Ungariei QR Code -> page not found.
– Extreme Travel QR Code -> te ducaea la un text
– ce putea să fie? Cum ar fi fost ca aplicația
Call to action:
a) Concurs, premiu, bonus
b) Fă, descarcă, vino!

– rata de penetrare smartphone 17% 22.7 milioane SIM-uri (Ancom 2012), peste 3 859 000 smartphone-uri
– aproape 2,5 milioane utilizatori m.facebook.com
– 51,99% Android, 20,92% iOS
Povestește de câteva aplicații mobil de agenție și nu doar
Aplicație de smartphone -> Alegerea punctului final: landing page
Crearea unui banner de impact, cuvinte magice: discount, câștigă, -%, bonus, premiu, ofertă
aurora@mojoadvertising.com
Parcă mă așteptam la mai mult de la prezentare.

b) Bogdan Apostol – General Manager, Voxline
Își cere scuze pentru prezentarea cu mult text, dar o putem descărca ulterior.
3 secțiuni mari:
1. Mobile
2. QR
3. SMS

Mobilul:
1 din 7 căutări din România e făcută de pe mobil
Campanii pe mobil: SMS, aplicații, mobile web
De ce? R: este personal, rată mare de penetrare

1. Comunicarea prin SMS:
SMS Push (trimiterea de sms către un telefon): mesajul e limitat tehnic la 160 caractere; a se evita diacriticele (encoding-ul); timpul depinde de volum; se pot personaliza atât câmpul de expeditor cât și numărul; a se oferi un beneficiu clientului pentru reacție; targetarea; ore potrivite; aspecte legale + legea bunului simț
Unde? Lansare de produs, intrare pe piață, etc.
Operatorii de telefonie nu tirmit mesaje tuturor clienților, doar celor care au acceptat să primească.
Criterii de la operator: urban/rural, venit/factură, persoane care au roaming-ul activat, unde merg, de unde sună, volum de telefon
90% din traficul de Iphone se face de pe wifi, 10% prin conexiunea GSM/3G.
SMS-uri în funcție de locație (dacă ești agenție și clientul trece pe lângă hotel) (clientul să aibe activat opt-in-ul)
Cu o antenuță poți trimite sms-uri sau mesaje prin bluetooth.

SMS Pull – cea mai ușoară metodă de a face rost de baze de date cu numere (im concurs/promoție care presupune un sms la un nr scurt). Trebuie urmărite niște reguli: ideal e să creezi un efect viral.
MMS (=SMS+poză/audio/video/text lung). Nu toți utilizatorii activează serviciul.
A avut o campanie pemtru Renault când intrai la AFI Palace. Poate fi folosit la malluri, aeroport, etc.

2. Mobile web și internet mobil
– ecran mic, sisteme de operare diverse, rezoluții diferite, browsere mobile variate, tastatura mică, hardware mai slab, experiență de navigare limitată
Un mobisite ar trebui să aibă:
– optimi de informație și grafică pentru a fi accesibil mobilelor
– call to action folosind funcții specifice: click2sms, click2call, click2order, mobile coupon.
– targetare.
– 1% din site-urile din românia au site mobil adaptat mobilelor.
Studiu de caz: cautpensiuni.ro
– localizare: geolocalizării cu acceptul utilizatorului
– meniuri care să nu se interclaseze
– click 2 call
– afișarea fotografiilor
– coordonate GPS direct acolo
– vreme în localitatea respectivă
– contul meu cu legare la baza de date a site-ului
– cui ne adresăm? ce tip de telefon (mai nou, mai vechi), etc.

3. QR Codes
Este ușor să duci pe site-ul de mobil cu un QR Code.
Cum le putem folosi în turism? Informații, download ghiduri, hărți din zona respectivă, etc.
Site mobil sau aplicație? Dacă e site mare, ambele, să nu se intersecteze. În primul rând site mobil.

[Un seminar plăcut, informativ. Bogdan este o prezență bine informată și care dă valoare prezentării.]

Se încheie eTravel Conference, urmează Gala. E imposibil să scri în direct premiile, dar vă las cu un link: http://www.2013.etravelconference.ro/awards/

Concluziile mele de final:
1. Conferința este una reușită, bine organizată, așa cum Manafu a obișnuit lumea
2. S-a desfășurat leit după stilul mult mai cunoscutului Webstock
3. Deși contestat de participanți, studiul Daedalus cred că este bine făcut și poate fi folosit cu succes.
4. Unii dintre participanții internaționali au adus o mare valoare conferinței. Se vede experiența internațională și putem trage concluzii din experiența în țările lor/regiunile unde activează ei.
5. Boala conferințelor în care există și vorbitori plictisitori/monotoni: aș cerne puțin vorbitorii care deși au experiența necesară în domeniul de specialitate, se descurcă mai greu cu prezentările (sau i-aș ajuta să facă prezentări dinamice)
6. Aș încerca să aduc internet free la conferință. La fel au pățit și cei de la SMMS, cu o zi mai devreme. Mi se pare ciudat ca la o conferință mare să nu ai un router amărât cu o conexiune WiFi, cu atât mai mult cu cât în România internetul e ieftin și de viteză mare.
7. eTravel Awards a adus o mulțime de premii unora, felicitări. Dar fiind la început, parcă aș fi făcut mai puține categorii, să se simtă că există concurență. Categoria Others e dubioasă, cum compari mere cu șuruburi?
8. Felicitări Manafu, felicitări Evensys, a fost un eveniment reușit. Eu m-am simțit bine, m-am bucurat să mă întâlnesc cu colegi de breaslă și am aflat lucruri neștiute până acum. De-abia aștept ediția 2014!

Vă las în compania fotografiilor făcute în timpul eTravel Conference:

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Dacă ți-a plăcut, dă-ne like la pagina de Facebook, în căsuța de mai jos! Iar pe pagina de Fb, bifează opțiunea "Follow/Urmărește", să fii sigur(ă) că vei primi tot ce vrem să arătăm lumii. :)
Cuvinte cheie: , , , .Articol scris de Florin Arjocu (fondator): vezi detalii despre autor.

Spune-ți părerea!

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

necesar