Azi e ziua cu idei de promovare în turism. Vin cu trei clipuri, două împrumutate de la #turismmarket:

1. The Best Job in The World – case study
În cinci minute, veți vedea o idee extraordinară venită din Queensland, Australia. O insulă vecină marelui recif de corali s-a gândit cum să promoveze Insula, fiindcă deși coralii sunt foarte cunoscuți, insula era anonimă. Soluția a fost să creeze un loc de muncă, cel mai bun loc de muncă din lume: îngrijitor de insulă. Iar în loc de premiu, de fapt primeai un job foarte bine plătit, într-o zonă de vis. Zeci de mii de aplicanți, preluări în mass media din toată lumea.
Citește mai departe

Pe trasee fără mașini

De dimineață ați văzut ce sunt drumurile verzi. Pornind de la comentariul lui Petruș, vă arăt câteva date și statistici despre drumurile verzi. Se pare că astăzi vă bombardez cu date despre cicliștii europeni și aceste trasee :)

  1. În Europa, un ciclist, cheltuie, în medie 57 de euro / zi. În Alpii germani, media este mai mare, de 65 de euro/zi.
  2. Piața de ciclism din Europa este de 45 de MILIARDE de euro și crește în fiecare zi. De ce să nu vrem și noi o bucată?
  3. 90% dintre utilizatorii drumurilor verzi sunt cicliștii.
  4. În Cehia, o treime (1/3) din fondurile căilor ferate au fost folosite pentru restructurarea căilor ferate, pentru reciclarea lor și construirea de drumuri verzi. Uite acolo viziune și strategie.
  5. Federația Europeană de Ciclism propune ca EU să investească în următorii 7 ani, 6 miliarde de euro pentru cicliști (fonduri europene)
  6. Comunitatea locală poate câștiga prin oferirea, contra cost, a unor servicii: cazare, mâncare sănătoasă, spălătorie+uscătorie, internet, componente pentru biciclete, unelte pentru reparații, truse de prim ajutor, obiecte pentru siguranță… Astea ca lucurile generale, mai putem pune și ce mai face ciclistul – vizitează sau consumă alte servicii locale.
  7. Germania are 5000 de unități certificate de-a lungul drumurilor verzi. Cehia, o țară micuță, are 1000, Slovacia 170. Pentru a avea o locație certificată cu astfel de servicii de-a lungul drumurilor verzi, există o taxă anuală de 100 de euro.
  8. Cehia se pare că are cea mai mare populație activă, la ei, un milion de cicliști au parcurs peste 500 de kilometri anual. Olanda stă și ea, foarte-foarte bine.
  9. Din cifrele spaniolilor, la un milion de rulări, au câștigat doar din traseu aproximativ un milion de euro.

Iar dacă ați scăpat clipul de la începutul articolului cu drumurile verzi, vă arăt câteva cadre sugestive:

Citește mai departe

Drumuri pentru cei cu probleme de mobilitate

În concepția europeană, drumurile verzi sunt acele rute destinate bicicliștilor, pietonilor și celor cu cărucioare (mijloacelor de transport nemotorizate). Adică fără mașini? Da, mașinile ori motocicletele nu au ce căuta acolo! Vă voi povesti în continuare despre un tip de traseu care nu există încă în România, dar care, odată pus în practică, aduce un mare plus de valoare oricărei țări sau regiuni.

Update: Vedeți și statisticile adăugate ulterior.

Aruncați o privire pe filmul de mai jos, și abia apoi citiți:

Citește mai departe

Pliante în limba română

Inaugurăm rubrica Idei pentru România cu câteva exemple de bună practică în turism. Vă voi povesti o experiență din care oamenii din turismul balneo românesc au ce învăța. Mă refer la o vizită de studiu în Câmpia Ungară de Sud și băile termale din acea zonă.

Învățasem la școală că de o parte și de alta a graniței vestice există ape termale, dar nu bănuiam că vecinii noștri au știut să le valorifice atât de bine. Este interesant să vezi cum în ultimii 20 de ani vecinii noștri au știut să-și valorifice această resursă, cum mediul privat și cel de stat și-au dat mâna pentru un interes comun.
Mă simt analizând experiența pe care am avut la sfârșit de noiembrie 2012 în Ungaria ca pe vremea copilăriei în fața panourilor cu Așa da/Așa nu.
Impresiile mele sunt cele ale unei persoane care nu vine din mediul celor care lucrează în turism, am privit și privesc totul prin prisma turistului care dorește să descopere lucruri noi, să fie tratat civilizat, iar la final să plătească pentru acele servicii.

Vreau să vă prezint câteva diferențe dintre serviciile “wellness” din Ungaria și România, doar-doar, cineva se prinde cum trebuie tratate lucrurile. După câteva zile eram precum țăranul lui Preda, mai-mai să zic că lucrurile văzute nu există…

Să iau pe rând câteva exemple de bună practică în turismul balneo (și nu doar)…

Citește mai departe