Ca să vă ținem la curent cu ceea ce facem și să fim și în același timp de un real ajutor pentru colegii noștri (cei din breasla turismului), am să vă las mai jos câteva rânduri cu principalele ideii discutate la Conferința de Marketing Online la care am participat. Conferința s-a desfășurat la Cluj-Napoca, în cadrul evenimentului Digital Travel Forum. Cei din București au parte mai des de astfel de evenimente, iar la unele am fost și noi. Eu îmi păstrez părerea că pentru cei din teritoriu, oportunitățile de acest gen nu sunt prea dese, așa că, nu aș rata o conferință de calitate precum aceasta.
Sunt convinsă că pentru o parte dintre cititori informațiile de aici sunt banale. Dar, văzând cât de mică e răspândirea metodelor moderne de promovare și de comunicare în rândul agențiilor din sala de conferință, aș zice că e musai să le repetăm! Vorba aceea, „repetitio est mater studiorum„.
A fost o conferință dedicată în mod special agențiilor de turism și reprezentanților unor hoteluri sau pensiuni. Noi, cei din blogosferă nu am făcut decât să confirmăm cele spuse de speakeri în cadrul conferinței… da, turismul online e la mare căutare!
Auzim din ce în ce mai des că tot mai mulți turiști se informează online, iar viitorul cu siguranța aparține acestei ramuri.
Deci, ce ne rămâne de făcut… decât să ne promovăm online?
Conform statisticilor 93% din consumatori se informează online. Dintre care 42% cumpăra online și 58% cumpără din agenții (nu știu pe ce piață e făcut studiul). Ținând cont de aceste date, rezultă că promovarea online trebuie să fie printre principalele obiective ale unei agenții și a hotelurilor/pensiunilor.
Problema e cum ne promovăm online, ce metode cunoaștem/ce metode folosim?
Ce ar trebui să folosească agențiile pentru promovare?
– un site bine pus la punct
– un blog pentru a detalia informația de pe site
– pagina de facebook /twitter pentru a menține o relație apropiată cu clienții sau potențialii clienți
– newsletter – ul prin care să nu promovăm doar oferte, ci și informații utile pentru abonați.
Ce ar trebui să știm:
- Site-ul e cartea de vizită a unei agenții/hotel. Trebuie să fie pus la punct, atât cu oferte reale, last minut-uri valabile, dar și informații despre agenție/hotel. Site-ul trebuie să fie transparent, astfel încât vizitatorul să poată căpăta o anumită încredere în serviciile oferite.
- Blogul este o altă poveste. Aici vom scrie impresiile turiștilor, vom veni cu mai multe detalii despre o călătorie/sejur oferit de noi. Tot pe blog vom publica ponturi de călătorie, ce e musai să vizităm în anumite zone și diferite lucruri faine care să trezească dorința de a călători/vizita.
- Pe paginile de socializare se pot dezvolta diferite aplicații. Pozele pe care le postăm trebuie să trezească poftă de a călători. Bineînțeles să nu uităm și de albumele cu pozele clienților noștri din diferite colțuri ale lumii, care vor trezi interesul și spori încrederea celor ce vizualizează postările. Conform unor statistici 29% dintre turiști se inspiră în călătoriile lor de pe facebook, deci trebuie să avem grijă cât de activi suntem pe aceste pagini.
- Newsletter-ul e un alt mod de promovare online. Aceste mesaje care sunt trimise săptămânal abonaților nu trebuie să fie despre NOI (agenție/hotel), ci despre EI (turiștii). Că să nu devină email-uri plictisitoare, pe lângă oferte trebuie să mai strecurăm și informații ajutătoare. Oferta trebuie să vină la pachet cu atracții turistice din zona respectivă, prețuri, filmulețe și tot ce poate trezi interesul pentru acea destinație.
În speranța că informațiile au ajutat puțin, vă invităm să participați la conferințele pe tema turismului, doar acolo găsiți la un loc specialiști din diverse domenii care vă pot ajuta! Vă las în compania mai multor slide-uri din prezentări:
O zi bună și drum liber, mâine ieșim la o plimbare virtuală prin Cluj-Napoca!
Dacă ți-a plăcut, dă-ne like la pagina de Facebook, în căsuța de mai jos! Iar pe pagina de Fb, bifează opțiunea "Follow/Urmărește", să fii sigur(ă) că vei primi tot ce vrem să arătăm lumii. :)