Arată și altora
  •   
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Încă de când am fost prima dată la Vulcanii Noroioși, urcând și pe dealul cu Pâclele Mici, am găsit ceva ciudat: taxatorul susținea că acolo sunt cele mari de fapt, iar celelalte sunt cele mici. Cei de la Hangare spuneau că la ei sunt cele mari. GPS-ul Garmin îmi spunea că cele mici sunt pe deal, iar cele mai spectaculoase, cu mulți și mult mai mari vulcani, sunt cele Mari (cele de la Hangare).

Lucrul acesta m-a provocat, așa că ajuns acasă, am căutat și am primit confirmarea: GPS-ul nu minte.

Greșeală intenționată ori ba?

Pentru a verifica datele, m-am folosit de câteva surse:

  1. Înregistrările IUCN (2261 Pâclele Mari, 2262 cele mici) și Coordonatele GPS ale celor două rezervații
  2. Baza de date cu Rezervațiile și Ariile Protejate din lume: aici am găsit contururile marcate din surse oficiale (layerul cu numele este din cache-ul vechi al Google Maps API; Google Maps a fost corectat, dar durează până refac cache-ul pt API): Pâclele Mari, Pâclele Mici.

Am găsit și pe cineva mai avizat și care a observat problema: un profesor de geologie de la Universitatea din București. În rest, foarte mulți au început să preia greșit informația, luându-se după ce au văzut: panoul de informații pus de custodele rezervației, cel care probabil își apără investiția făcută la Pâclele Mici. Din gură în gură, se duce vestea, chiar și greșită.

La ultima vizită am surprins momentul în care taxatorul încerca să „aburească” o trupă de tineri care știau că acolo sunt Pâclele Mari, dar li se spunea că sunt cele Mici. Povestea taxatorului e cam așa: „păi să vedeți, că în timp se mai schimbă activitatea vulcanilor, așa și numele lor se mai schimbă”. De-a dreptul hilar, de parcă numele unei rezervații se schimbă așa ușor, în funcție de cum iese gazul cu apă din pământ, sau după cum are cineva chef.. Sper că nu!

Am editat Google Maps și am trimis veste și la editorii Google Map Maker. Modificarea mea a fost aprobată și voi fi din când în când cu ochii pe hartă. Să sperăm că nu va recidiva informația incorectă :D

Vulcanii Noroioși corecți
Vulcanii Noroioși corecți
Pâclele Mari corecte (GPS)
Pâclele Mari corecte (GPS)
Pâclele Mici corecte (GPS)
Pâclele Mici corecte (GPS)
Contur corect al Rezervației Naturale Vulcanii Noroiosi Pâclele Mari (ProtectedPlanet)
Contur corect al Rezervației Naturale Vulcanii Noroiosi Pâclele Mari (ProtectedPlanet)
Contur corect al Rezervației Naturale Vulcanii Noroiosi Pâclele Mici (ProtectedPlanet)
Contur corect al Rezervației Naturale Vulcanii Noroioși Pâclele Mici (ProtectedPlanet)

În 2 octombrie 2011, cineva a modificata hărțile Google și a inversat locațiile. Presupun că a făcut asta cu bună credință, ascultând ce i-a fost livrat de către cei de la Pâclele Mici. Așa s-a ajuns ca cele mici să devină mari, iar cele mari, mici.

Înainte de corectură (22 iunie 2013):

Pâclele Mari și Mici inverstate incorect (Google Maps)
Pâclele Mari și Mici inverstate incorect (Google Maps)

După corectură (23 iunie 2013):

Vulcanii Noroioși de la Pâclele Mari către Vulcanii Noroioși de la Pâclele Mari - Hărţi Google (corect)
Vulcanii Noroioși de la Pâclele Mari către Vulcanii Noroioși de la Pâclele Mari – Hărți Google (corect)

Intenționată sau nu, e foarte ciudată inversarea aceasta. N-aș vrea să spun că e vorba de un interes, dar cam așa pare. Sunt curios care o fi adevărul din spate..


Arată și altora
  •   
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •   
  •   
  •   
  •  
  •  
  •  
  •  

Dacă ți-a plăcut, dă-ne like la pagina de Facebook, în căsuța de mai jos! Iar pe pagina de Fb, bifează opțiunea "Follow/Urmărește", să fii sigur(ă) că vei primi tot ce vrem să arătăm lumii. :)
Cuvinte cheie: , , .Articol scris de Florin Arjocu (fondator): vezi detalii despre autor.

3 gânduri despre “Cine a inversat Pâclele Mari cu cele Mici?

  1. Referitor la custode si investitii, niste nesimtiti, ca sa fiu bland cu ei. Cunosc acesti vulcani de mic copil si nimeni nu a miscat un pai acolo pentru a face ceva bun. Doua bariere (acum este taxa si la vulcanii mari) si cativa metri de gard este toata investitia lor. S-au facut stapani si scot o gramada de bani pe ceva luat japca prin sforarii si relatii corupte. Cred ca nici terenul pe care si-au facut cladirile nu l-au platit.

    Răspunde

Spune-ți părerea!

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

necesar