De dimineață ați văzut ce sunt drumurile verzi. Pornind de la comentariul lui Petruș, vă arăt câteva date și statistici despre drumurile verzi. Se pare că astăzi vă bombardez cu date despre cicliștii europeni și aceste trasee :)

  1. În Europa, un ciclist, cheltuie, în medie 57 de euro / zi. În Alpii germani, media este mai mare, de 65 de euro/zi.
  2. Piața de ciclism din Europa este de 45 de MILIARDE de euro și crește în fiecare zi. De ce să nu vrem și noi o bucată?
  3. 90% dintre utilizatorii drumurilor verzi sunt cicliștii.
  4. În Cehia, o treime (1/3) din fondurile căilor ferate au fost folosite pentru restructurarea căilor ferate, pentru reciclarea lor și construirea de drumuri verzi. Uite acolo viziune și strategie.
  5. Federația Europeană de Ciclism propune ca EU să investească în următorii 7 ani, 6 miliarde de euro pentru cicliști (fonduri europene)
  6. Comunitatea locală poate câștiga prin oferirea, contra cost, a unor servicii: cazare, mâncare sănătoasă, spălătorie+uscătorie, internet, componente pentru biciclete, unelte pentru reparații, truse de prim ajutor, obiecte pentru siguranță… Astea ca lucurile generale, mai putem pune și ce mai face ciclistul – vizitează sau consumă alte servicii locale.
  7. Germania are 5000 de unități certificate de-a lungul drumurilor verzi. Cehia, o țară micuță, are 1000, Slovacia 170. Pentru a avea o locație certificată cu astfel de servicii de-a lungul drumurilor verzi, există o taxă anuală de 100 de euro.
  8. Cehia se pare că are cea mai mare populație activă, la ei, un milion de cicliști au parcurs peste 500 de kilometri anual. Olanda stă și ea, foarte-foarte bine.
  9. Din cifrele spaniolilor, la un milion de rulări, au câștigat doar din traseu aproximativ un milion de euro.

Iar dacă ați scăpat clipul de la începutul articolului cu drumurile verzi, vă arăt câteva cadre sugestive:

Drum bun, liber și verde!

Publicat de Florin Arjocu (fondator)

Periplul meu începea în 2004, an când împreună cu un grup de portughezi vizitam pentru prima dată Cheile Nerei. Am rămas încântat de frumusețea locurilor și de atunci am început să văd altfel România, până atunci nu aș fi crezut că avem locuri precum cele din filme. Îmi place România și călătoresc cât pot de mult. În primii ani de la aderarea UE m-am grăbit să ajung în o mare parte de Europa, iar în 2009 am fondat Drum Liber. Am dedicat ultimii ani în mare măsură României, asortând călătoriile interne cu ieșiri "de studiu" în alte țări. Sunt convins că mintea călătorului este mai deschisă și experiențele la drum te îmbogățesc. Călătorește cu mine, pe Drum Liber!

Alătură-te conversației

2 comentarii

    1. Oh, da. Dar asta presupune că avem o viziune care duce la o strategie pe termen lung. Și că urmăm acea strategie, indiferent de numele celui care a inițiat proiectul și culoarea politică a guvernului. :)

      Cehii au dat dovadă de pragmatism și au realizat că dacă tot închid liniile de tren, le pot folosi ușor într-un mod constructiv. Bravo lor, bravo nouă când vom face asta! :)

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Citește articolul precedent:
Drumuri pentru cei cu probleme de mobilitate
Drumuri verzi. Definiția europeană

În concepția europeană, drumurile verzi sunt acele rute destinate bicicliștilor, pietonilor și celor cu cărucioare (mijloacelor de transport nemotorizate). Adică...

Închide