Update 19.08.2012 – Update la hărți – RO.A.D. 2012.40 a ieșit din cuptor. Iată principalele modificări:

  • Încă 17.241,53 de kilometri de drumuri.
  • Județele cele mai câștigătoare sunt Vaslui, Iaşi, Caraş-Severin şi Hunedoara.
  • Au apărut în premieră autostrada A3 între București și Ploiești cu legătura de la Snagov, autostrada A2 completă, inclusiv segmentul Cernavoda-Medgidia cu legătura de la Valea Dacilor, continuarea centurii A4 și legatura la A4 din Ovidiu, pasajul subteran Ștefan Gușe-Oituz din Bacău, pasajul rutier suprateran din Craiova, pasajul subteran de acces la Prisma-Hornbach de pe DN1 din Balotești, pasajul subteran de acces la Carrefour Tom din Ovidiu, podul rutier nou peste Cibin din Sibiu, străpungerea Popișteanu Cristian din București, accesul la centrele comerciale Maritimo din Constanța și Lidl din Fălticeni, legătura Coresi din Brașov precum și multe cartiere rezidențiale de dată recentă
  • 38 (treizeci și opt) de sensuri giratorii apărute între timp.
  • Modelul 3D cu Biserica Evanghelică Fortificată din Biertan.
  • Granițele, componența şi denumirile parcurilor și rezervațiilor naturale din România au fost și acestea reactualizate după cele mai noi limite publicate de Ministerul Mediului în 2011.
  • Elementele de detaliu ale cetăţii de epoca fierului de la Herneacova, ale așezărilor fortificate e-neolitice ale Culturilor Precucuteni de la Târpești – Râpa lui Bodai, Culturii Cucuteni de la Ruginoasa – Dealul Drăghici, Culturii Vădastra de la Vădastra – Dealul Cișmelei, Culturii Ceramicii Liniare de la Isaiia – Balta Popii, ale cetății de epoca bronzului și dacică de la Năeni – Zănoaga, ale cetăților dacice de la Pietroasele – Gruiu Dării şi de la Todirești – La Șanțuri.
  • Anunțul oficial este aici, iar aici este lista completă de modificări.
  •  

    Update 2, 20.05.2012 – mici completări și corecții (RO.A.D. 2012.30.1):

  • S-a corectat o întrerupere cauzată de un z-level incorect pe DJ687 la nord de Hunedoara (L34-082).
  • Au fost adăugate niște sensuri unice noi, numere poștale și restricții de manevră în Timișoara (L34-079), numere poștale în Barbu Văcărescu și clădirea The Lakeview (București) (L35-125).
  •  

    Update 20.05.2012: Seria trimestrială de update-uri a adus ultima versiune a hărților GPS Garmin: RO.A.D. 2012.30
    Acum avem 250.020,46 km de căi de comunicații, localități noi la nivel de număr poștal în județele Maramureș, Satu Mare, Timiș, Dolj și Prahova, iar numărul de informații de tip punct se ridică în această ediție la 311.059 puncte împărțite în 437 de categorii. Au fost adăugate: continuarea centurii Aradului si legatura la A1 în dreptul aeroportului din Arad, pasajul rutier de la Câmpina, hobanatul de sub Podul Otopeni, accesul deviat de construcția metroului din Drumul Taberei precum și multe cartiere rezidențiale de dată recentă (Orizont din Buzău, Orhideea Gardens din București, etc.), sensuri unice și giratorii apărute între timp, noi cetăți medievale (Șcheia, Jdioara, Șiria, Poienari (Căpățânenii Ungureni), Orația (Podu Dâmboviței), Mediaș, Rupea și Șoimoș), noi biserici evanghelice fortificate (Biertan și Mediaș), Abația cistercienă fortificată de la Cârța, castre romane, și multe altele. Anunțul oficial este aici, iar log-ul complet e aici.

    Update 1.03.2012: Recent a fost lansat un nou update la hărțile GPS Garmin: RO.A.D. 2012.20
    Actualizarea aduce câteva noi îmbunătățiri: centurile de la Caransebeș, Domașnea și Drobeta Turnu Severin, Pasajul Pipera 2, sensuri giratorii noi, drumuri noi și câteva clădiri în format 3D, detalii de la cetățile sau fortificațiile Enisala, Teleac, Cluj-Napoca, Cornești. Evident, și altele.
    Update 29.01.2012: am actualizat lista cu aparatele GPS Garmin compatibile cu hărțile RO.A.D. 2012. Vezi mai jos în articol lista.

    Ați folosit vreodată hărțile de pe GPS? Cât de des folositi aparatul GPS?

    Așa am vrut mai demult să încep un articol. Pentru mine, fiindcă de multe ori plec singur la drum, îmi sunt foarte utile câteva aparate și ustensile. Unul dintre ele este telefonul, mai exact radioul telefonului (cam toate telefoanele din zilele noastre au radio). Îl folosesc în acele momentele când ce fac nu necesită atenție sporită și m-aș putea plictisi, iar radio-ul poate să îmi facă timpul mai plăcut.
    Un alt aparat tot mai des folosit și de români este GPS-ul. Tot mai des au și mașinile noastre astfel de aparate, și cu mult mai des se găsesc telefoane cu GPS integrat. Unii ar putea spune că telefonul cu GPS ar însemna moartea aparatelor specializate, dar cred că nu e cazul; au mai fost idei de acest gen când telefoanele primeau camere foto și acum se repetă, pe altă temă. Aparatele specializate vor fi întotdeauna mai performante decât cele de pe telefon și exact din acest motiv nu vor dispărea.

    De un an și jumatate folosesc la drum un model off road (după modelul îi pui baterii și pleci la drum) Garmin eTrex Vista HcX, un model care își dovedește cu brio puterile și la sfârșit de 2011. Tare m-am bucurat când am văzut că și ultimele hărți, lansate acum câteva zile, sunt compatibile și cu modelul meu. O să vedeți mai jos de ce.

    Fără să am o simpatie deosebită pentru ideea de America, recunosc că sunt multe domenii la care sunt foarte tari. Unul dintre aceste domenii sunt aparatele GPS, iar Garmin este lider mondial în această privință. Garmin folosește pentru hărțile din România denumirea de RO.A.D., iar ultima lansată era RO.A.D.2008 și a mai avut update-uri din august 2009. Acum câteva zile a fost lansată ultima variantă, RO.A.D.2012.10.

    Printre multele modificări sunt și unele care vor fi accesibile doar celor cu aparate din generații mai noi: multe obiective și clădiri în format 3D. Planul este de a crea primul repertoriu topografic al tuturor fortificațiilor din România.

    O altă schimbare importantă – atenție: Să fiți pe fază cu update-urile trimestriale! De acum vor fi lansate update-uri la 3 luni, e nevoie să știți asta din start, cei care aveți licență cu update-uri sunteți feriți de probleme, restul, păzea!

    N-ar fi fain să poți vedea în 3D, pe aparut din buzunar sau din mașină așa ceva?

    Sunt câteva sute de cetăți, dar lista cuprinde și monumente istorice, mănăstiri, palate și alte obiective importante pentru istoria noastră, probabil multe sute și încă ceva ani de lucru. Versiunea 2012 a fost începută cu 3 ani în urmă și acum a ieșit din cuptor, e „caldă”. După cum l-am văzut muncind pe domnul Bogdan C., cred că obiectivul de mai sus va fi atins.

    Dintre obiectivele interesante pentru noi trebuie să remarcăm noile randări 3D:
    – biserici bucovinene aflate în patrimoniul UNESCO: bisericile de la Voroneț, Moldovița, Sucevița, Putna și Arbore
    – monumente medievale (unele și ele în patrimoniul mondial Unesco): Bisericile fortificate de la Viscri și Valea Viilor, Castelul Bran și Castelul Huniazilor.
    – clădiri moderne: palatele Peleș și Pelișor de la Sinaia, Palatul Culturii de la Iași și Palatele Elisabeta, Ghica, Cantacuzino din București, peste 50 de clădiri publice ante și interbelice din București (Palatele BNR, Palatul CEC, Palatul Patriarhiei, Muzeul Național de Istorie, Palatul Școalelor, Palatul de Justiție, sediul MAI, Primăria Municipiului București, etc.), Palatul Parlamentului, Palatul Telefoanelor, Ateneul Român, Biblioteca Centrală Universitară, Muzeul Național de Artă al României, Opera Română
    – monumente industriale: Podul Carol I (Podul Saligny – Cernavodă), Podul rutier în arc de la Agigea.
    Lista merge mai departe.





    Bucureștenii vor fi ajutați să se încadreze corect pe banda de mers, iar călătorii prin Giurgiu, Tulcea, Constanța, Brăila, Brașov, Mureș, Bistrita-Năsăud, Mureș și Sibiu au acum drumuri noi pe hărți.

    Au fost adăugate noi centuri de localități, cercuri giratorii, dar și noile bucăți de autostrăzi ale României:
    – autostrada Timișoara-Arad (se deschide pe 15 decembrie);
    – autostrada A2 de la Murfatlar la Lazu împreună cu nodul mare de autostrăzi și porțiunea din A4 până la DN3;
    – autostrada A3 completă, incluzând bucata Turda – Câmpia Turzii și nodul de la Turda;
    Lista completă cu modificări și noutăți este pe romaniadigitala.ro.

    Atenție la aparatele GPS anunțate la data lansării ca fiind compatibile cu hărțile Garmin RO.A.D. 2012:

    1. Dakota 20;
    2. Edge 605 si 705;
    3. Etrex Venture CX;
    4. Etrex Vista HCX si etrex Legend HCX;
    5. gpsmap 60 CX, 60 CSX si 76 CX, 76 CSX;
    6. gpsmap 62, 62s, 62st, 78, 78s si 78st;
    7. toate Nuvi 2xx (Nuvi 2×0, 2x0W, 2×5, 2x5W);
    8. Nuvi 5xx;
    9. Nuvi 6xx;
    10. Nuvi 7×5;
    11. Nuvi 12xx;
    12. Nuvi 13xx si 14xx;
    13. Nuvi 37xx;
    14. Nuvi 300 si 350;
    15. Nuvi 310, 360 si 370;
    16. Nuvi 2360;
    17. Oregon 200 si 300;
    18. Oregon 450, 550, 450T si 550T;
    19. Zumo 4xx si 5xx;
    20. Zumo 660;
    21. Gpsmap 620;
    22. Gpsmap 420s;
    23. Gsmap 421s;
    24. Gpsmap 526s.

    Update 24.11.2011: harta GPS Garmin RO.A.D. 2012 funcționează și pe aparatele:
    1. Colorado
    2. Montana 6xx
    3. Nuvi 1490TV
    4. Nuvi 7xx
    5. Nuvi 3490

    Update 16.01.2012: harta GPS Garmin RO.A.D. 2012 funcționează și pe aparatele:
    1.GVN-52
    2.Nuvi 24×0
    3.Nuvi 24×5 și 25×5

    Update 24.01.2012: lista cu aparatele compatibile a adăugat și modelul:
    1.StreetPilot C3x0

    Ultima versiune a listei o găsiți aici.

    Ca să vă faceți o idee cât de util mi-a fost GPS-ul în ultimul an și ceva:
    – am avut pe hartă cărări și poteci din Bucegi
    – cred că niciodată nu mi s-a întâmplat să pierd fără un motiv evident semnalul GPS la aparatul eTrex Vista HcX
    – autonomia, cu acumulatori de calitate încărcați, a fost între 3 și 5 zile, în funcție de cât de mult l-am folosit
    – consumă foarte puțin curent, l-am folosit de mai multe ori și cu bateriile cu care aparatul foto nici nu mai pornește; suficient cât să îmi fac treaba pe loc
    – am găsit o singură adresă greșită

    Am găsit totuși și o problemă la soft-ul aparatului, de vre-o 3-4 ori într-un an și jumătate, în condiții pe care nu le-am putut reproduce, în loc de numele străzilor vedeam doar cerculețe-pătrățele și alte simboluri. Sunt curios dacă noul firmware și noua hartă fac dispărut acest bug (și chiar dacă nu, abia după câteva luni de zile voi putea ști). Și mai e una: programul de pe calculator, mai demult mi-a dat câteva erori la preluarea datelor de pe aparat.

    Sunt curios cum stau cu hărțile românești ceilalți producători. Cine știe să ne pună la curent?

    Concluzia mea e că se mișcă lucrurile în domeniul GPS-urilor și la noi. Și se mișcă în direcția bună.

    Share and Enjoy !

    0Shares
    0 0

    Dacă ți-a plăcut, dă-ne like la pagina de Facebook, în căsuța de mai jos! Iar pe pagina de Fb, bifează opțiunea "Follow/Urmărește", să fii sigur(ă) că vei primi tot ce vrem să arătăm lumii. :)
    Cuvinte cheie: , , , .Articol scris de Florin Arjocu (fondator): vezi detalii despre autor.

    Un gând scris despre “RO.A.D.2012, noile hărți GPS pentru România de la Garmin

    1. Hartile gratuite de la NOKIA – actualizari gratis, harti mai distruse ca acestea nu stiu sa existe.. lipsesc poduri, drumuri, giratorii, iar vocea de fata cui denumirea strazilor zici ca PLANGE.

      Ma bucur ca am descoperit GARMIN.

      Răspunde

    Spune-ți părerea!

    <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

    necesar

    Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.