Arată și altora
  •   
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Artistu este cel „vinovat” pentru invitațiile care au deschis ușile Târgului de Turism al României și evident, pentru această scurtă prezentare. Mersi :)

Sâmbătă pe la prânz treceam porțile de la Romexpo și aveam primul contact cu acest târg. Vă spun de pe acum că e punctul de vedere al cuiva care a luat parte din toate unghiurile la târguri de carieră în mai multe orașe din țară și unul în Germania, dar care e pentru prima dată la Târgul de turism al României și pentru prima dată la Romexpo.

Prima impresie a fost plăcută, la fel ca și la alte evenimente cu iz de promovare a țării, există un colț cu produse tradiționale sau adoptate de mult timp și devenite tradiționale. Aleea negustorilor a fost binevenită pentru pofticioșii care nu au mâncat de dimineață. Nu pot să spun ca produsele au fost toate ieftine, dar dacă mă gândesc că cel puțin cărnurile erau naturale, parcă și acum mi se face poftă de delicioasele bucate românești. Indicatoarele cu „Aleea negustorilor – târg produse tradiționale” arată că aceste produse sunt des prezente la Romexpo, lucru care mă bucură.


A doua impresie pozitivă a fost când am găsit la stânga scărilor de intrare tiroliana, panoul de cățărare (și alte 2 atracții) montate de Asociația Turistică Ghizii României. Practic oricine avea răbdare să stea la coada (care nu se respecta chiar de fiecare dată) avea șansa să guste din plăcerile distracțiilor pe coardă.

Intrarea

Sunete amestecate de muzică și o voce care părea să anunțe un program pentru copii au fost primul lucru pe care l-am băgat în seamă înainte de a intra în sală. Câțiva pași mai departe aveau să arate cele mai mari standuri. Primul în dreapta era cel al României, pe stânga era Bulgaria. Alte țări care s-au prezentat foarte bine au fost Ungaria și Grecia. În afară de acestea 4 (la ele presupun că au fost prezente direct oficialitățile din domeniul turismului), restul standurilor uriașe de la parter au fost montate de către firme care promovează turismul în alte țări.

Standul oficial al României

Nu mă pot abține să comentez că la standul României din cadrul Târgului de turism al României erau 4-5 oameni ascunși după niște birouri. Standul arăta foarte bine pe dinafară, dar nu se compară cu interactivitatea celorlalți. Firmele au reușit șă fie mult mai dinamice, să aducă mulți oameni, să fie foarte bine pregătite, să aibe materiale de foarte bună calitate. La standul României găseai câțiva fluturași amețiți și clasicele broșuri cu țara noastră. Recunosc, sunt faine broșurile, îmi plac, dar nu sunt suficiente. De exemplu nu am văzut nici o hartă. Nu am văzut undeva o listă cu ce poți vedea în țara noastră. Mi-ar fi plăcut să găsesc niște oameni săritori, care să mă ia în primire imediat ce am ajuns lângă stand, să mă aburească cu tot felul de povești să mă convingă că nici nu mai e cazul să vizitez celelalte standuri, că tot ce îmi doresc să vizitez e în țara noastră.

Desigur, nu pot spune că asta a fost întreaga prezență a României la târg, au fost oficialități și entități mai mici, cu resurse mai limitate, dar care au avut o prezență mult mai plăcută. Pe mine m-a încântat povestea despre vinurile românești ale unui nene de la standul Antrec (nu neaparat ca Antrec-ul e foarte vioi), mi-a plăcut foarte mult prezența oficialităților din Alba Iulia, care printre altele au avut o prezentare cu cetatea „before and after”; evoluția este uriașă, chiar se văd semne bune de la Alba! Curtea de Argeș a fost și ea primitoare, iar Horezu chiar a avut un stand mare și plăcut ochiului, iar domnișoarele de acolo îmbiau lumea să arunci o privire peste vasele de lut expuse :p
Să nu uit, mi-au plăcut și dansurile populare, deși sunt sigur că pot fi și mai interactive :)
Să nu se înțeleagă greșit, lucrurile plăcute ale târgului sunt mai multe, dar astea sunt câteva care mi-ar rămas în minte.



Mi-au plăcut expozițiile de fotografii, atât „România altfel: obiceiuri și tradiții”, „România noaptea”, „România sălbatică”. 6 fotografi au reușit să arate o Românie mai frumoasă decât au reușit câteva zeci de oameni de la mai multe standuri. Felicitări lor!


Mi-au plăcut prezentările foarte intuitive făcute de turismverde.ro. Au reușit prin câteva materiale sugestive să transmită (sper) mesajul că turismul și gunoaiele nu trebuie să împartă același loc.

Ce nu mi-a plăcut?

Mi-au atras atenția acei ameni plictisiți care nu știu să te atragă, ascunși parcă după unele standuri. Mă așteptam la materiale mult mai bune din partea unor oficialități; de exemplu Cipru dădea hărți complete și de calitate foarte bună cu toate stațiunile lor, iar noi abia dacă avem așa ceva, cel puțin la târg nu am văzut decât câteva lipite pe pereții standurilor. Nu am găsit reprezentate toate zonele țării, și cu siguranță mi-ar fi plăcut să găsesc un stand cu frumosul Maramureș, un stand cu zona săsească din Transilvania.

Ce am mai remarcat?

E clar că târgul e de fapt o afacere fără o strategie clară. Am găsit amestecate fără o logică foarte clară agenții de turism, publicații turistice, pensiuni și hoteluri, stațiuni. E clar că locația și mărimea fiecărui stand au fost stabilite în funcție de pachetul cumpărat (sau valoarea serviciilor primite la schimb), nu în funcție de un scop mai mare, în care firmele sau alte entități să se încadreze.

Ce mi-ar plăcea să văd la Târgul de turism al României?

Personal îmi doresc să găsesc o trecere lină între standuri. Unde se prezintă România, să fie România. Să fie România în funcție de zone tradiționale, în funcție de relief; oricum dar să fie logic. Mi-ar plăcea să găsesc mulți oameni la standurile României. Așa cum ziceam mai sus, aceștia să fie capabili să te facă să uiți că sunt și alte țări la târg. Mi-ar plăcea să găsesc Delta Dunării, Maramureșul, Carpații, cetățile dacice, și multe altele la rang de cinste!
Sunt convis că împreună cu câțiva cititori Drum Liber am putea organiza mai bine standurile României pentru un astfel de târg de turism!

Per total târgul își atinge scopul, dar cred că o mai bună strategie și organizare a standurilor și o mult mai bună pregătire din punctul de vedere al turismului intern ar da rezultate mult mai bune. Asta și drumuri tot mai bune, autostrăzi, cazări ieftine și la calitate decentă, mâncare bună pentru cei aflați la drum, activități cu care călătorul să își poate umple timpul fără să plătească averi, etc. :)

Mai multe poze aici.

Voi ce credeți, ce trebuia mai bine prezentat, lăudat, pe ce (din România) trebuie să insistăm mai mult la acest târg?

PS: La ce clădire se uită fetița din prima poză?


Arată și altora
  •   
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •   
  •   
  •   
  •  
  •  
  •  
  •  

Dacă ți-a plăcut, dă-ne like la pagina de Facebook, în căsuța de mai jos! Iar pe pagina de Fb, bifează opțiunea "Follow/Urmărește", să fii sigur(ă) că vei primi tot ce vrem să arătăm lumii. :)
Cuvinte cheie: , , .Articol scris de Florin Arjocu (fondator): vezi detalii despre autor.

4 gânduri despre “Târgul de Turism al României – cum se vede la rece, după eveniment

  1. Ma bucur sa vad ca exista interes pentru modul in care Romania este re/prezentata :). Un articol pe acelasi subiect, am scris si eu pentru aboutro.com:   http://aboutro.com/blog/2011/04/romania-la-targul-de-turism-al%E2%80%A6romaniei/
     In ceea ce priveste modul in care a fost structurat targul, ai dreptate nu a existat o impartire logica intre zone,mai ales ca standurile consiliilor locale care se ocupa de promovare, erau ascunse undeva prin spate, pe ultimul rand.

    Răspunde
  2. Pingback: Targul de Turism al Romaniei – Cum a fost? | Parerile Artistului in Blogosfera

  3. Multumim frumos pentru sugestii, pe care le vom lua in calcul desigur si te asteptam si la editia de toamna.

    Ma bucura faptul ca sunteti receptivi la idei, doar asa se poate merge inainte. Eu ma astept la lucruri marete. Pastram legatura cu siguranta pentru editia urmatoaare. :)

    Răspunde

Spune-ți părerea!

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

necesar