Arată și altora
  •   
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Îmi propun ca periodic să scriu și despre oameni care ies în evidență prin ceva din domeniul turismului autohton; desigur, autohton, că doar drumliber.ro este despre România și români. Astăzi cunoaștem un constănțean care deține o agenție de turism de calitate, agenție care se ocupă în această vară de singurele 2 chartere săptămânale de israelieni care vor sosi pe litoral. Tot el ne va pune la dispoziție în curând o metodă de distracție nouă pe litoral: un parc de aventuri. Faceți cunoștință cu domnul Aurelian Marin.

Până să ajungem la interviu, să vă fac prezentările: domnul Aurelian Marin este fondatorul agenției tour operatoare specializate pe litoral – PARADIS VACANȚE DE VIS – și inițiatorul unei investiții care eu zic că va aduce un mare plus de valoare litoralului românesc: Parcul de Aventura PARADIS LAND din Neptun. Ca profesionist în turism lucrează de peste 15 ani, dar în viața privată vă pot spune că are 45 ani, este însurat și are 2 copii.
Omul sfințește locul, iar ce face domnul Aurelian, spune ceva despre omul din spatele numelui.

Aurelian Marin: oameni din turism
Aurelian Marin: oameni din turism

Să trecem la întrebările mele și răspunsurile sosite pe email.

Legendă: Î = Întrebarea Drum Liber; R = Răspunsul domnului Aurelian.

Î: De unde dragostea pentru litoral?
R: În ceea ce mă privește, dragostea pentru litoral s-a văzut în pasiunea investită în a cunoaște litoralul și apoi în a oferi turiștilor acest produs. Și invers, pasiunea investită în litoral a dezvoltat această dragoste de care spuneți. În timp, dragostea și pasiunea s-au transformat într-o afacere, o afacere făcută cu aceeași pasiune și dragoste, lucru care îmi place să cred că se vede în ceea ce facem noi la agenție și în celelate proiecte.


Î: Anul trecut am făcut o vizită în mai multe stațiuni din Bulgaria și apoi am scris un articol în care spuneam că al nostru nu e așa rău precum e criticat, iar al lor nu e tocmai lapte și miere. Unora nu le-a convenit ce am zis, mai ales celor care vor sa vândă cat mai mult Bulgaria, dar eu cred în cele scrise și îmi susțin punctul de vedere.
Dumneavoastră cum apreciați litoralul nostru, comparativ cu cele din Bulgaria, Turcia, Grecia?
R: Sunt deja 4-5 ani de când Litoralul Românesc este perceput într-adevar ca o destinație. Sunt schimbări majore ale produsului turistic numit „Litoral România” în tot ceea ce înseamnă partea de cazare, servicii în hoteluri și restaurante, servicii pe plajă sau în zonele de agrement! Sunt investiții masive iar capitalul investit își spune cuvantul, oamenii au grijă de afaacerea lor și sunt interesați de a intra în competiție directă cu toate celelalte destinații!

Afirm cu tărie: colegi, prieteni, oameni buni: vindeți și promovați litoralul românesc fără rezerve, veți avea turiști multumiți și fericiți!


Î: Care sunt punctele în care avem mai mult de lucru și care sunt punctele noastre tari?
R:
Puncte tari: prețuri mici, transport ieftin și rapid mai ales în contextul în care au mai apărut autostrăzi, raport calitate preț excelent; imagine de la an la an mai bună; se vorbește limba română peste tot! întreaga atmosferă îi face pe oameni să se simtă ca acasă, să nu aibă reticențe sau rezerve, sunt în mediul lor natural și asta îi face să fie relaxați și neîngrădiți (din când în când, acest aspect este și un dezavantaj).
Puncte slabe: personal pregătit superficial (pe alocuri slab), imobilitate sau reacție târzie în anumite momente vis a vis de ceea ce se întâmplă pe alte piețe; sunt zone unde întreaga vacanță a turiștilor se rezumă la camera de hotel, bere și plajă – nu că nu ar vrea ei și alte distracții, dar ele nu există.


Î: Care locuri vă plac cel mai mult, pe litoral?
R: Am 3 zone preferate din diverse motive:
1. Costinești – este destinația mea de suflet – am petrecut vacanțe întregi în Costinești, atât în perioada liceului, cât și în studenție.
2. Zona de nord a stațiunii Mamaia – pentru că transmite în permanență flux de energie, dinamism, tinerețe, pasiune.
3. Zona peninsulară Constanța – amestec fantastic de istorie, nou, fervoare, agitație.


Î: Ce locuri nu sunt cunoscute suficient de bine?
R: Constanța și întreaga Dobroge sunt necunoscute. Și, deși s-ar putea să sune ciudat, îmi place să asociez Delta Dunării cu litoralul, simt Delta ca și cum ar fi parte din noi, cei de la mare, motiv pentru care aș nominaliza Delta Dunării în categoria „insuficient cunoscut, niciodată descoperit pe deplin”!


Î: De câțiva ani insist că mersul în vacanță ar trebui îmbinat cu excursii opționale (sau incluse în pachet, de ce nu?). Știu că suntem la început în domeniul acesta și va mai dura până românii se obișnuiesc cu ideea, dar aș întreba cum stă Paradis la capitolul acesta?
R: Până anul acesta am ofertat excursiile opționale numai pentru turiștii străini, dar începând cu 2015, le oferim și tuturor turiștilor români prezenți în toate hotelurile de pe litoral! De altfel, am inclus aceste excursii și în broșura de Litoral Romania 2015. Suntem optimiști ca vom convinge în timp și pe români să apeleze la aceste servicii.


Î: Unde vedeți litoralul nostru peste 10 ani?
R: Chiar dacă pare pentru unii ciudat, an de an avem pe litoral investiții importante! Trebuie să realizăm că avem în sudul litoralului un potențial de creștere foarte mare! Litoralul este oricum destinația preferată pentru români, iar acest lucru se accentueză parcă, an de an. De ce?
Serviciile se îmbunătățesc în fiecare an, se fac investiții mari anual, tot mai mulți turiști încep să conștientizeze ca astăzi litoralul românesc poate concura cu succes cu alte destinații cum ar fi Bulgaria și Grecia.


Î: Chiar în acest moment lucrați la Parcul de Aventură PARADIS LAND din Neptun. Cum v-a venit ideea?
R: Suntem foarte conectați la tot ceea ce însemnă turism pe litoralul românesc și am plecat de la premiza că dorim să aducem un plus de valoare în stațiunile din sudul litoralului! De aici mai departe, am ajuns rapid la conceptul de parc de aventură.


Î: Când va fi gata și vom putea veni să îl testăm?
R: Parcul de Aventură PARADIS LAND din Neptun este aproape gata, la sfârșitul lunii martie va fi inaugurat.

Parcul este pregătit să primească pe oricine vine pe litoral: copii, familii întregi, chiar și bunici. Este un loc care se află sub sloganul „mare&aventură”, un joc de cuvinte ce poate însemna chiar marea aventură. Vom avea 11 ateliere pe diferite grade de dificultate, trasee de tiroliană, dar și încercări inedite, venim cu câteva noutăți absolute în peisajul parcurilor de aventură din România.

Va fi deschis aproape tot timpul anului, cu eventuale mici pauze iarna, când timpul e defavorabil! Sunteti invitații noștri oricând veți dori să încercați traseele din parc. :)


Î: Care va fi următoarea investiție? :)
R: Suntem în permanență „cu mintea deschisă”, avem foarte multe idei pe care la un moment dat le vom aborda într-un fel sau altul, pentru a ne da seama dacă sunt viabile sau nu! Luăm însă lucrurile pas cu pas, aleg întotdeauna creșterile „sănătoase”. Dar, da, va exista o urmatoare investiție. Care? Vom da detalii la momentul respectiv. :)


Î: Vreau să ajung la încă un subiect. Candidați la președinția ANAT (Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism din România). De ce?
R:
Simplu: sunt la maturitate profesională, socială, familială, financiară. Sunt în cel mai bun moment al meu din toate punctele de vedere și este momentul ca tot ceea ce am acumulat în peste 15 ani de turism să aduc acum la ANAT din funcția de Președinte. ANAT-ul a demonstrat în ultima perioadă că este prezent când e nevoie și că își aduce un puternic rol în dezvoltarea turismului autohton, inclusiv prin propuneri legislative, dintre care unele au fost și acceptate. În continuare voi face ANAT-ul mai puternic, să fim mândri să spunem că ANAT este organizația cea mai reprezentativă în industria turismului. Intern, îmi doresc să știe toată lumea că „politica” ANAT este de fapt „politica” membrilor săi.


Î: Am văzut lista cu toți candidații, trei la număr; sunteți cu toții oameni buni, fiecare aveți ceva de spus. De ce v-ar vota pe dumneavoastră?
R:
Am răspunsuri pragmatice la acesta întrebare:
– Am experiență organizațională în interiorul ANAT, sunt de peste 3 ani Președinte ANAT SUD EST și membru în Consiliul Director al ANAT.
– Am acumulat experiență și vechime în domeniul turismului, aș putea spune, considerabilă, și am o relaționare strânsă cu alte conduceri de patronate, asociații, reprezentanți ai administrației publice. Partea de relaționare este foarte importantă în contextul acestei poziții.
– Cunoaștem oameni care ajung pe poziții de conducere în diverse companii, dar care nu au demonstrat că pot crea, dezvolta și conduce o afacere. Am pornit de la zero agenția de turism Paradis Vacanțe de Vis, iar astăzi pot spune că se află în rândul celor mai credibile și serioase agenții de turism din România. Am reușit acest lucru parcurgând toate etapele cu brio, valorificând cu succes calitățile manageriale de decizie și acțiune.
– Conexiunile create în ani de zile se regăsesc și în rândul agențiilor de turism, adică tocmai cei care se așteaptă să fie reprezentați de ANAT. Am relații de colaborare foarte strânse cu agenții de turism din toată țara. Toate activitățile mele sunt organizate pe baza comunicării și a circulației informației.
– La urmă, dar nu în cele din urmă, consider că în toți acești ani am acumulat (și acumulez în continuare) experiență consistentă de negociere și comunicare; totodată îmi place să cred că mă bucur de o bună recunoaștere și încredere din partea membrilor ANAT.


Î: Ce lipsește în peisajul național al agențiilor de turism?
R: Ar putea fi o discuție foarte lungă, dar o să încerc să rezum în câteva cuvinte: comunicare mai eficientă, încredere, implicare proactivă în chestiunile arzătoare ale industriei.


Î: Eu am o plângere personală: din cauza unor agenții de turism neserioase, foarte puține la număr ce-i drept, dar, preluate în mass media, au fost răsunătoare și avem cu toții de pierdut. Unii au dispărut cu banii oamenilor, alții au lăsat turiștii de izbeliște prin țări străine, poate au falimentat și apoi au reapărut cu alt nume. Ce ați face să se elimine pe cât posibil aceste situații?
R: Problema este gravă și orice astfel de caz, fie el și izolat, aduce atingere tuturor agențiilor de turism. În primul rând ar trebui rezolvată problema asigurărilor – voi milita pentru o varintă simplă și comodă pentru toate agențiile de turism. În al doilea rând, schimbarea sistemului de licențiere ar putea completa soluția, care coroborat cu un control mai eficient din partea statului va elimina multe din aceste probleme. Și prin control nu înțeleg „căutat bețe în roate acolo unde nu există”, ci pur și simplu eliminarea posibilelor probleme.


Î: Eu sunt convins ca nu mai e mult loc de dezvoltare puternică pe turismul extern (outgoing), soluția e cu străinii. Cum să facem să aducem mai mulți străini în România?
R:
1. Promovare
2. Promovare
3. Promovare.
E o discutie foarte lungă pe acest subiect, de ani de zile ne chinuim la nivel de societate să devenim o destinație internațională demnă de luat în calcul.

Trebuie sa fim convingători, încrezători, optimiști și conștienti pe deplin de faptul că România e o țară fantastică!

Ca o noutate, vă spun că anul acesta vom avea 2 avioane săptămânal cu turiști din Israel, turiști ce vor veni prin PARADIS VACANTE DE VIS. În total, peste 3500 de turiști israelieni își vor face vacanța vara acesta în Mamaia și Eforie Nord.


Î: Destule subiecte grele. Povestiți-ne despre un loc drag din România, altceva decat litoral, loc cu care aveți amintiri frumoase.
R: Exceptând litoralul, am o mare plăcere să vizitez Brașovul cu toate ocaziile posibile. Este un loc de suflet pentru mine.


Î: Un cuvânt de încheiere?
R: Să oferim vacanțe de vis tuturor românilor! :)


Î: Vă doresc succes și vă mulțumesc!


Arată și altora
  •   
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •   
  •   
  •   
  •  
  •  
  •  
  •  

Dacă ți-a plăcut, dă-ne like la pagina de Facebook, în căsuța de mai jos! Iar pe pagina de Fb, bifează opțiunea "Follow/Urmărește", să fii sigur(ă) că vei primi tot ce vrem să arătăm lumii. :)
Cuvinte cheie: , .Articol scris de Florin Arjocu (fondator): vezi detalii despre autor.

7 gânduri despre “Oameni din turism: interviu cu domnul Aurelian Marin

  1. E placut sa vezi caractere, sa vezi persoana care ne inspira insa parca e putin dezamagitor pentru cei tineri ca doar cei ce au 40+ au o astfel de … realizare…
    Insa cred ca e vorba si de dedicare pentru un anumit scop.

    Răspunde
    • Aș zice că deși vrem să vedem și tineri de 30+ pe funcții înalte de conducere, aș fi realist acceptând că avem nevoie și de anumite experiențe pentru a duce cu succes unele lucruri la capat. Se întâmplă, desigur și asta, dar mai rar. Dar nu e concurență, important e ca acei oameni care ajung pe funcții de răspundere să fie capabili și dornici să facă treabă bună. Dacă se întâmplă asta, e loc pentru toți și societatea merge înainte.

      Răspunde
  2. Un articol foarte bun, insa pana se va dezvolta foarte bine turismul de la noi din tara mai avem de asteptat, pana vom ajunge acolo unde ne este locul in acest domeniu.

    Răspunde

Spune-ți părerea!

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

necesar