Pârtii Sinaia, stațiunea Sinaia, județul Prahova

Voi unde mergeți la ski și de ce?

Update major la articol, 5 februarie 2014: am decis ca hărțile pârtiilor să fie publicate într-un singur loc, așa că le-am scos din articol. Vezi hărțile pârtiilor de ski din România (listă permanent actualizată).

Update 18 ianuarie 2013: hărțile au fost actualizate, au apărut pârtii noi sau altele s-au extins. Din acest articol am eliminat link-urile spre paginile moarte (itourblog.wordpress.com nu mai e funcțional de astăzi). Un articol nou, cu informațiile și hărțile actualizate despre pârtiile de schi din România este aici.

Update: am primit și lungimile pârtiilor din Sinaia. Mulțumim i-Tour!! Pe fostul blog iTour găseai starea pârtiilor de acum 3 zile din 2 ianuarie)

Citește mai departe

Update:

CFR a lansat de ceva timp și carduri de reducere. Cu un card TrenPlus în valoare de 80 de lei (cardul e valabil un an) puteți avea o reducere de 25% din valoarea biletului de călătorie. Chiar dacă e posibil ca unii angajați din casele de bilete să nu fie complet și corect informați (am văzut asta în Băile Herculane), cardul este valabil și pentru trenurile Regio (fostele Personale). Găsiți update-uri aici.

CFR Călători este cu siguranță unul dintre transportatorii pe care trebuie să mizați în călătoriile de grup. Probabil că nici un alt drum lung nu se compară din punct de vedere al distracției cu cel în care 20 (sau mai mulți) de drumeți stau (înghesuiți) cu rucsaci, plase și alte sarsanale în compartimentele unui tren. Se glumește, râde, joacă, doarme, mănâncă, și apoi se iau de la capăt activitățile pomenite. Cu cât sunteți mai mulți, cu atât e mai distractiv drumul! Sunt sigur că unii dintre voi cunoașteți experiența de mai sus sau măcar ați fost martorul uneia asemănătoare. Desigur, vorbim de un tren românesc, nu din India sau Pakistan, că acolo se stă chiar și pe tren.

Principalele dezavantaje ale călătoriei cu trenul sunt: Citește mai departe

Odată cu Ziua Națională a României am zis că facem și noi un cadou cititorilor: preluăm lista de aici și o lansăm separat, ca pe un produs nou. Doresc să vă mulțumesc pentru cele mai mult de 300 de obiective pe care le-ați propus.

Acum avem 400 și zilele următoare vor fi 500. Mergi și tu să vezi lista cu obiectivele turistice importante din România și participă la creșterea ei!

Citește mai departe

Pe când scriam partea mea a articolului despre autostop București – Cluj-Napoca am găsit o problemă în Google Maps care mi-a dat ideea pentru un articol cred eu foarte util oricui pleacă la drum: o comparație între Google Maps, Yahoo Maps, Bing Maps, Viamichelin, Ovi Maps si Openstreetmap.

Recomandare:

Pentru rute mai avansate, calculate pe drum, ideal e să folosiți un GPS. Folosesc un aparat portabil Garmin eTrex din categoria „On the trail” și sunt sigur că un aparat de calitate te poate scoate din încurcătură. PS: între timp Garmin a lansat hărțile noi, mult mai detaliate și cu multe îmbunătățiri. Citește aici.

Citește mai departe

Update 19.08.2012 – Update la hărți – RO.A.D. 2012.40 a ieșit din cuptor. Iată principalele modificări:

  • Încă 17.241,53 de kilometri de drumuri.
  • Județele cele mai câștigătoare sunt Vaslui, Iaşi, Caraş-Severin şi Hunedoara.
  • Au apărut în premieră autostrada A3 între București și Ploiești cu legătura de la Snagov, autostrada A2 completă, inclusiv segmentul Cernavoda-Medgidia cu legătura de la Valea Dacilor, continuarea centurii A4 și legatura la A4 din Ovidiu, pasajul subteran Ștefan Gușe-Oituz din Bacău, pasajul rutier suprateran din Craiova, pasajul subteran de acces la Prisma-Hornbach de pe DN1 din Balotești, pasajul subteran de acces la Carrefour Tom din Ovidiu, podul rutier nou peste Cibin din Sibiu, străpungerea Popișteanu Cristian din București, accesul la centrele comerciale Maritimo din Constanța și Lidl din Fălticeni, legătura Coresi din Brașov precum și multe cartiere rezidențiale de dată recentă
  • 38 (treizeci și opt) de sensuri giratorii apărute între timp.
  • Modelul 3D cu Biserica Evanghelică Fortificată din Biertan.
  • Granițele, componența şi denumirile parcurilor și rezervațiilor naturale din România au fost și acestea reactualizate după cele mai noi limite publicate de Ministerul Mediului în 2011.
  • Elementele de detaliu ale cetăţii de epoca fierului de la Herneacova, ale așezărilor fortificate e-neolitice ale Culturilor Precucuteni de la Târpești – Râpa lui Bodai, Culturii Cucuteni de la Ruginoasa – Dealul Drăghici, Culturii Vădastra de la Vădastra – Dealul Cișmelei, Culturii Ceramicii Liniare de la Isaiia – Balta Popii, ale cetății de epoca bronzului și dacică de la Năeni – Zănoaga, ale cetăților dacice de la Pietroasele – Gruiu Dării şi de la Todirești – La Șanțuri.
  • Anunțul oficial este aici, iar aici este lista completă de modificări.
  •  

    Update 2, 20.05.2012 – mici completări și corecții (RO.A.D. 2012.30.1):

  • S-a corectat o întrerupere cauzată de un z-level incorect pe DJ687 la nord de Hunedoara (L34-082).
  • Au fost adăugate niște sensuri unice noi, numere poștale și restricții de manevră în Timișoara (L34-079), numere poștale în Barbu Văcărescu și clădirea The Lakeview (București) (L35-125).
  • Citește mai departe

    Traseul Cluj - Bucuresti pe 2 rute (via Brașov sau via Sibiu)

    Capitala României, și capitala Ardealului. Două orașe în care mulți se vor regăsi. Dar ce face omul care se trezește într-unul din ele, cu gândul la celălalt? Pentru studenți, pentru cei boemi, aventurieri sau doar curioși, am dezvoltat acest ghid al autostopului Cluj – București. Așadar completăm lista cu tutoriale despre autostop cu un traseu foarte frecventat de cei aflați la drum. Iar dacă pleci de acasă, poate te interesează și locurile unde poți să mănânci bine la drum.
    Citește mai departe

    Probabil ați citit deja tutorialul despre împachetatul rucsacului pe care vrem să îl completăm acum cu împachetatul bagajul de mână, pentru avion.

    Tutorialul pornește de la o întâmplare mai recentă din Spania și cuprinde sfaturile (foarte bune ale) companiei RyanAir despre cum se face bagajul de mână pe care îl luați în avion. Știm probabil cu toții că la zborurile „low cost” doar bagajul de mână este gratuit. Desigur există limitări, de exemplu Wizz Air impune o mărime maximă a bagajului la 55x40x20 cm și să nu depășească greutatea de 10 kg. Dacă nu vă încadrați în acești parametri, sunteți obligați să îl puneți în cala avionului și astfel să plătiți taxe suplimentare (destul de piperate; sau mai puteți lăsa anumite lucruri ieftine, dar grele, cadou celor care vă însoțesc – așa a făcut un participant italian venit la cursul academic de vară din 2004; după ce a plătit taxele suplimentare la venirea în România, la plecare a „ușurat” bagajul de o parte dintre lucruri). Limitele ar trebui stabilite în funcție de compania aeriană cu care călătoriți.
    Întâmplarea este cuprinsă în mai multe articole din presa spaniolă, belgiană sau internațională: BBC, Finance News; La ProvinciaTraducerea în engleză.

    Harta partii schi Straja, Hunedoara

    Voi unde mergeți la ski și de ce?

    Așa am început în fiecare an articolul în care vă prezentam hărțile cu pârtiile de schi din România făcute în cadrul proiectului iTour (GrooveHour). De acum la acest link veți găsi mereu ultimele versiuni ale hărților de schi, iar vechile articole au fost modificate radical pentru a nu mai încurca pe nimeni.
    Citește mai departe