Dintre cei care își caută cazare ieftină pe internet, majoritatea intră direct pe site-ul Booking. Dar știați că sunt destul de multe cazuri în care puteți găsi prețuri mai mici la același hotel pe alte sisteme online? Și că durează 1 minut să le comparați prețurile pe meta search-uri precum HotelScan?
Ieri am fost la eTravel Conference și am putut urmări starea turismului și intersecția lui cu mediul online, intersecție tot mai evidentă. De fapt nu mai poate fi evitată prea mult timp de nimeni. Ba mai mult, statisticile arată creșteri uriașe ale folosirii telefonului inteligent în accesarea și rezervarea serviciilor turistice.
La invitația celor de la HotelScan vreau să vă prezint și câteva dintre statisticile aflate recent și care arată cât de mult este folosit în anul 2015 mediul online pentru a rezerva un hotel sau alt gen de spațiu de cazare.
O statistică dintre cele văzute ieri spune că în Paris, 95% dintre rezervările pentru spațiile de cazare s-au făcut online. Adică aproape toate, impresionant.
În Praga, 65% dintre cazări au fost rezervate online.
Capitala României este în urma acestor orașe, cam 30% dintre cei care vin la București rezervă online un spațiu de cazare. Fără doar și poate, proporția poate doar să crească, dar nu cred că vor fi creșteri bruște.
Eu am câteva explicații pentru aceste diferențe uriașe, dacă aveți alte păreri, vă invit să mă combateți.
Trebuie să ținem cont de specificitatea pieței. În Paris sunt zeci de milioane de turiști străini care nu merg acolo fără a știi unde vor sta. În București vin și mulți români care se pot descurca dând un telefon, un email, ba chiar și să găsească o cazare la fața locului. Al doilea aspect e gradul de ocupare pe unitățile de cazare. La Paris nu vrei să riști să nu găsești cazare. Iar Praga, cu un grad de rezevare online de 65%, este la mijloc.
Despre metasearch-uri, nu vă povestesc cum se folosesc, nu este o mare filozofie, e extrem de simplu. De exemplu, cei de la HotelScan au sistetizat pe site prin 3 cuvinte: Caută – Compară – Economisește (mai mult sau mai puțin, în funcție de hotel). Va căuta cazari pe câteva sute de servicii online (Hotels.com, Booking, etc.) prin aproximativ 700 000 de hoteluri și puteți vedea, la fiecare dintre ele, site-ul OTA (Online Travel Agency) care oferă prețul cel mai bun. Selecția poate să dureze sub un minut, apoi veți finaliza rezervarea pe site-ul dorit de dumneavoastră, fie el Agoda.com, Booking.com, Hotels.com, Amoma.com (aici am găsit deseori să fie mai bun prețul ca la Booking) sau oricare altul doriți.
Cam toată lumea de la eTravel Conference a insistat pe importanța telefoanelor mobile, așa că vă las câte poze din site-ul mobil și aplicația HotelScan. Ca idee, site-ul mobil funcționează foarte bine să găsiți cazare ieftină, dar e mai ușoară parcă utilizarea aplicației mobile (eu am folosit varianta pentru Android).
Voi ați folosit astfel de servicii? Care v-a fost experiența?
Dacă ți-a plăcut, dă-ne like la pagina de Facebook, în căsuța de mai jos! Iar pe pagina de Fb, bifează opțiunea "Follow/Urmărește", să fii sigur(ă) că vei primi tot ce vrem să arătăm lumii. :)
Am observat ca si-au facut aparitia tot mai multe aplicatii utile care sa te ajute in a-ti gasi mai usor locuri de cazat si nu numai, oferte turistice la preturi cat mai mici. Mi s-a parut super chestia asta, multi amici ce au avut vacante planificate in perioada asta au economisit destui bani prin intermediul lor.
Așa este, poate fi util. Până la urmă nu ai nimic de pierdut dacă intri apoi în site-ul preferat din aplicația aceasta (sau alta similară), dar de câștigat poți avea. Banii rămași pot fi investiți în altceva :)