Probabil ați citit deja tutorialul despre împachetatul rucsacului pe care vrem să îl completăm acum cu împachetatul bagajul de mână, pentru avion.

Tutorialul pornește de la o întâmplare mai recentă din Spania și cuprinde sfaturile (foarte bune ale) companiei RyanAir despre cum se face bagajul de mână pe care îl luați în avion. Știm probabil cu toții că la zborurile „low cost” doar bagajul de mână este gratuit. Desigur există limitări, de exemplu Wizz Air impune o mărime maximă a bagajului la 55x40x20 cm și să nu depășească greutatea de 10 kg. Dacă nu vă încadrați în acești parametri, sunteți obligați să îl puneți în cala avionului și astfel să plătiți taxe suplimentare (destul de piperate; sau mai puteți lăsa anumite lucruri ieftine, dar grele, cadou celor care vă însoțesc – așa a făcut un participant italian venit la cursul academic de vară din 2004; după ce a plătit taxele suplimentare la venirea în România, la plecare a „ușurat” bagajul de o parte dintre lucruri). Limitele ar trebui stabilite în funcție de compania aeriană cu care călătoriți.
Întâmplarea este cuprinsă în mai multe articole din presa spaniolă, belgiană sau internațională: BBC, Finance News; La ProvinciaTraducerea în engleză.

După o perioadă de offline, îți urăm La mulți ani!

Iată 3 motive pentru care trebuie să fii mândru că ești român:
1. Ai o țară frumoasă! Iată câteva (300+) locuri și lucruri frumoase din România, nesortate un site DEDICAT COMPLET frumuseților și lucrurilor interesante din România: obiectiveturistice.drumliber.ro
2. Dacă îți dorești să vezi lucrul acesta, ai alături oameni remarcabili (1, 2, 3)
3. Ești dornic să vezi cât mai multe, să afli, să faci lucruri interesante. Altfel nu ai citi rândurile astea.

Dacă nu ești prima oară aici, poate vrei să sari direct la aplicația de rutare.
Eu când plec la drum încerc să fac toate pregătirile necesare pentru a-mi face călătoria cât mai ușoară.

Când ieși la drum, o parte importantă la este cunoașterea traseului de urmat. Cam tot timpul sunt mai multe rute posibile, dar nu toate sunt bune, sau dacă sunt funcționale, poate vrei să diversifici traseul, să mergi și pe alt drum. De exemplu poți gândi că din Sibiu poți ajunge în Timișoara pe ruta Sibiu – Sebeș – Simeria – Hațeg – Caransebeș – Lugoj – Timișoara, dar la fel de bine poți ajunge și pe traseul Sebeș – Deva – Lugoj – Timișoara. Fiecare traseu are particularitățile lui: la Hațeg poți opri să mănânci câțiva virșli (cârnați tradiționali în zona Brad – Hațeg; sunt făcuți din carne de oaie), să vizitezi rezervația de zimbri, biserica Densuș, sau multe alte obiective turistice. În schimb, dacă mergi prin Deva vei urca dealurile Făgetului și vei putea vizita Peștera Românești sau deosebitele biserici vechi de lemn, sau vei putea mânca foarte bine la Ana Lugojana, când te apropii de Lugoj.

Folosesc mai multe tooluri pentru a calcula traseul, iar cele mai uzuale sunt Viamichelin și Google Maps. Ele îți pot oferi o primă viziune a drumului tău, a ce vei gasi în cale. Pe drum, dacă nu știu ruta, folosesc GPS-ul portabil (Garmin în cazul meu, cei cu telefoane moderne probabil aveți un GPS decent pe telefon).

Citește mai departe

Nu acum, dar duminică, Mihail Mușat își va lansa cartea Acum* alergând la Bucharest City Marathon. Ce ziceți, mergem să alergăm alături de el, să îl susținem lungime de câteva sute de metri? Eu cred că dacă alergăm alături de el avem șanse să citim cartea înaintea celorlalți și Mihail ne va da peste cap percepția asupra timpului :)

Am primit un comentariu de la doamna Viorica Stan, pe care îmi permit să îl public:

Doresc înscrierea în proiectul „Ziua curățeniei”, împreună cu clasa unde sunt dirigintă.

Cum procedez?

Mesajul meu e scurt: găsesc admirabil ce dorește doamna dirigintă să facă și să îi învețe pe copii. Mi-ar plăcea să fie mult mai multe cazuri similare.

De ce? Fiindcă e țara noastră! Fiindcă ne doi depinde dacă e curată sau nu. Fiindcă tot noi (unii dintre noi) am murdărit-o. Fiindcă trebuie să schimbăm lucrul acesta!

Fiindcă România e o țară frumoasă!

Citește mai departe

Vreau să vă propun 4 locații despre care poate ați mai citit, poate le-ați și văzut, dar eu sunt convins ca sunt deosebit de interesante pentru o revedere, și la fel de convins sunt că merită o mult mai mare atenție din partea noastră:

1. Parcul național Buila Vânturarița

Hornurile Popii din Parcul National Buila Vanturarita
Hornurile Popii din Parcul National Buila Vanturarita

Este o locație deosebită, la câțiva kilometri de Horezu, deci aproape de Vâlcea. Asta o face accesibilă inclusiv călătorilor din București. Parcul este cel mai mic parc național din România dar din păcate și destul de puțin cunoscut.

Localizat la sud de Munții Căpățânii, parcul are în imediata vecinătate o serie de obiective turistice culturale: mănăstirile Arnota, Bistrița, Horezu, Frăsinei, schiturile Pătrunsa, Pahomie, Iezer, Bradu, Jgheaburi, bisericile fostelor schituri 44 Izvoare, Păpușa, Peri, bisericile rupestre din Peștera Liliecilor pe care nu le-aș rata dacă aș merge în zonă.

Localizare Acces in Parcul National Buila Vanturarita
Localizare Acces in Parcul National Buila Vanturarita

2. Cetățile Dobrogei de nord – Capidava, Enisala, Histria și Argamum (Orgame)

Citește mai departe

Am să îmi încep aventurile de pe Drum liber cu Cheile Dâmbovicioarei. Nu știu câți dintre dumneavoastră au auzit de ele și câți le-ați văzut, însă pentru mine, și după douăzeci de ani de când le vizitez an de an, îmi par la fel de frumoase și mereu o provocare. Le-am văzut iarna, vara, primăvara, toamna, pe ploaie sau vânt, pe soare, pe zi sau noapte, dimineața sau la amiază, la prânz sau la asfințit… de fiecare dată într-un moment unic și nou.

Cheile Dâmbovicioarei

În arealul montan al Munților Piatra Craiului, de pe versantul sudic al Vârfului La Om (2230 m), izvorăște cel mai important afluent al Dâmboviței… Dâmbovicioara, căci despre ea este vorba, străbate aproape transversal culoarul Rucăr – Bran, pe o direcție generală nord-sud, vărsându-se în Dâmbovița pe partea dreaptă a acesteia, în aval de comuna Dâmbovicioara.

Update: mijloacele de transport în comun (autobuz sau microbuz) spre Dâmbovicioara:

Din București autogara Militari cu autocar Lucky Tour/Montana la Câmpulung/Rucăr, și apoi microbuz către PODUL DÂMBOVIȚEI/DÂMBOVICIOARA.

Alte variante: din Pitești (autocar Lucky Tour/Montana) sau Brașov (autocar Montana/Codreanu).

Via Dâmbovicioara Turistică


Pârâul Dâmbovicioara săpând în calcarele jurasice ale Pietrei Craiului, a generat un sector de chei, lung de peste 8 km, cu aspectul unui veritabil canion. Aceste chei sunt de origine epigenetică, râul adâncindu-se inițial în formațiuni sedimentare mai puțin dure (gresii și conglomerate), iar mai apoi în calcare. Eroziunea la acest nivel a generat sectoarele înguste ale văilor pe care le putem admira astăzi.

Cheile propriu-zise ale Dâmbovicioarei, legând Depresiunea Dâmbovicioarei de Podul Dâmboviței, se remarcă printr-un aspect monumental ce ne prezintă pereți perfect verticali sau chiar aplecați peste albie, cu înălțimi ce uneori depășesc 200 m. La aceștia se poate observa cu ușurință stratificația calcarelor: cele jurasice – cenușii-alb-lucioase, fiind dispuse în bancuri groase, în partea inferioară, iar cele cretacice – calcarele albe, fiind așezate în plăci, pe partea superioară.


Citește mai departe

Tot de aproape, Cascada Lotrisor

Câți oameni, câtă apă au trecut pe Valea Oltului, dar una dintre cascadele frumoase ale României a rămas ascunsă? Eu unul am trecut de multe ori, dar mult timp nu aveam habar de existența ei. Iar cu indicatorul mic și bine ascuns, șansele să o găsești scad și mai mult :) De data aceasta vorbesc despre Cascada Lotrișor, o altă minune aflată sub privirile noastre ocupate și preocupate.

Cum ajungi acolo? Din Râmnicu Vâlcea mergi spre Sibiu cam 17 km, iar din Căciulata mai ai cam 5 kilometri până la intrarea spre cascadă.
Citește mai departe