Șoferii se fac că se plâng că nu au parcări. Că seara se învârt minute în șir în jurul blocului să găsească un loc de parcare. Taximetriștii și ei zic că nu au stații amenajate în care să nu încurce circulația. Autobuzele, troleibuzele nu pot opri în stații din cauza microbuzelor private care le blochează, a taxiurilor sau mașinilor private. Ca să nu zic de tramvaiele blocate de mașinile de pe linii. Bicicliștii nu au loc de mașini. Rezultatul? Toți se plâng pe la colțuri și atât. Când ați văzut ultima petiție pentru a cere parcări?
Când ați văzut ultimul miting în fața primăriei să nu se mai construiască blocuri în spațiul și-așa aglomerat, ci parcări supraetajate? Când ați văzut jurnaliști care să fie perseverenți și să întrebe în public pe distinșii primari despre planurile pe care le au pentru a elimina mașinile de pe trotuare? Eu n-am văzut deloc așa ceva.
Au trecut 20 de ani de la Revoluție și Bucureștiul s-a schimbat, din ce îmi povestesc alții, radical. Nu îl cunosc în totalitate, cei trei ani de când îl calc nu au fost suficienți pentru a-l cunoaște pe de-antregul. În schimb în fiecare zi mă lovesc de imposibilitatea de a merge pe trotuare. Și culmea e că lumea e obișnuită cu această situație. Și pe bună dreptate, cu toții se plâng. Dar pe la colțuri.
Dar sunt curios cum răspundeți la întrebarea: pe ce criterii vă votați primarul?
Concluzia mea e simplă: bucureștenii nu vor parcări
Ca să completeze peisajul, iată un mesaj mai recent care anunța ce planuri are măreața primărie generală. Citez din 9 ianuarie:
1. PUZ Dorobanti – Brosteanu – Eminescu propune un turn de 45 de metri inaltime intr-o zona foarte aglomerata. Turnul ar urma sa fie in imediata vecinatate a unor monumente istorice din Calea Dorobanti si strada Eminescu. Peste 1000 de vecini au semnat mai multe memorii impotriva proiectului, neglijate de primarie. Parohia cartierului s-a manifestat de asemenea impotriva proiectului, care propune un cazinou vecin bisericii.
2. PUZ Hasdeu – Uranus – Calea Rahovei propune continuarea strazii Buzesti – Berzei. 5500 de metri patrati din parcul Izvor si aproximativ 200 de copaci ar urma sa fie defrisati. Proiectul propune de asemenea un tunel foarte costisitor pe sub Casa Poporului.
3. PUD Rosetti 1-3 propune un bloc lipit de restaurantul Cina (foto). Ar fi defrisati 15-20 de copaci. Imobilul nou construit ar fi mult mai inalt decat restaurantul Cina, monument istoric, si cu doua etaje mai inalt decat Ateneul Roman (la cornisa acestuia).
4. PUD Maxim Gorki propune un imobil de 5 etaje in zona Primaverii. Vecinii au inceput deja mai multe actiuni in instanta impotriva proiectului.
5. PUZ Progresului – Nutu Ion propune un complex rezidential in zona Razoare – Progresul. Proiectul propune demolarea unor monumente istorice de arhitectura industriala.
Așadar planuri sunt. Dar nu văd acolo parcări, ci alte clădiri care vor face și mai mare aglomerația. Nu văd o viziune de dezvoltare a orașului. Nu văd o primărie căreia să îi pese de cetățenii ei. Poate de unii care vor fi beneficiari direcți, dar nu de cei mulți.
Concluzia: bucureștenii nu vor parcări
Dar totuși, unde sunt puținele parcări din București?
Deși sunt mai multe situri cu parcările bucureștene, personal mi-a plăcut lista de aici. Încercați și pe acesta.
De câte ori ați mers pe stradă fiindcă trotuarul era blocat? De câte ori copiii se strecoară printre mașini fiindcă cineva a considerat că e mai de preț mașina sa decât acei copii sau o mămică ieșită la plimbare cu pruncii? Sau noi ceilalți…
O altă viziune a problemei, îndreptată spre bicicliști și pietoni o găsiți pe blogul lui Ovidiu Eftimie, aici. Îi dau și lui dreptate, trebuie să fie un front comun împotriva primăriei. Cei cu mașini nu par a vrea cu adevărat parcări, trebuie convinși. De noi ceilalți.
Chiar credeți că bucureștenii vor parcări? Vor cu adevărat, nu doar la nivel declarativ?
Dacă ți-a plăcut, dă-ne like la pagina de Facebook, în căsuța de mai jos! Iar pe pagina de Fb, bifează opțiunea "Follow/Urmărește", să fii sigur(ă) că vei primi tot ce vrem să arătăm lumii. :)
Felcitari pentru articol.