Dupa cum probabil stiti pana la ora asta, recent s-a lansat o bucata din brandul de tara al Romaniei: imnul turistic al Romaniei.

Am auzit multe pana acum, si bune si rele, sunt curios care sunt si parerile voastre.

Din punctul meu de vedere, orice lucru in plus facut in domeniul turismului, unde noi suntem 0, este un pas inainte. Ca ne balbaim, facem ceva mai ciudat, totusi cred ca brandul isi are locul lui si ma bucur ca va exista.

In paralel ar trebui sa avem si serviciile de calitate pe care turistul si le doreste, sa vina si a doua oara si sa zica si prietenilor ce bine s-a simtit in “the land of choice”, Romania. Si sa fim si consecventi in a transmite mesajul dorit pe termen lung :)

In general, prea putini oameni cunosc specificul altor tari. Sunt anumite lucruri care au devenit simboluri nationale: trabucuri cubaneze, covoare „persane”/afgane, etc. Dar majoritatea parerilor despre o tara se bazeaza pe mituri, zvonuri si glume (evreii sunt zgarciti, etc.). Depinde si de noi ce glume, ce zvonuri raspandim despre Romania.

Va recomand si site-ul http://www.countrybrandindex.com/ unde gasiti pareri si judecati ale oamenilor in functie de anumite criterii/categorii (specificul gastronomic, natura-peisaje, locurile de cazare-hoteluri, statiunile turistice, arta, traditii si obiceiuri, legislatie si drepturi ale cetateanului, climat de afaceri).
Am gasit in raportul din 2008 totusi o informatie interesanta: brandul Romania e “la moda”. Vedeti graficul:

Ciclul prin care trece brandul unei tari
Ciclul prin care trece brandul unei tari

Citez: „No country brand ever stands completely still – it is always in momentum, either improving or declining”. Sper sa stim sa profitam de ce avem in tara.

Iata un film care contine melodia ce va trasmite mai departe brandul de tara al Romaniei (audio puteti asculta si pe site-ul Ministerului Turismului: http://www.turism.gov.ro/ro/noutati/139/imnul-turistic-al-romaniei/)



[SURVEYS 1]


Dacă ți-a plăcut, dă-ne like la pagina de Facebook, în căsuța de mai jos! Iar pe pagina de Fb, bifează opțiunea "Follow/Urmărește", să fii sigur(ă) că vei primi tot ce vrem să arătăm lumii. :)
Cuvinte cheie: , , , .Articol scris de Florin Arjocu (fondator): vezi detalii despre autor.

5 gânduri despre “Brandul de tara al Romaniei – imnul turistic

  1. Conform Ministerului Turismului pe data de 25 martie a fost publicat pe situl e-licitatie.ro anuntul dedicat Brandului de Turism al Romaniei. Perioada de valabilitate a anuntului este de 3 luni, ceea ce inseamna ca abia in luna iunie vom avea de a face cu un castigator al licitatiei. Nu putem vorbi de un brand al Romaniei in acest moment ci doar de o incercare jenanta de „imn”.
    De asemenea, sintagma „Land of choice” a fost intens utilizata in anii 70 de mai multe tari. Traiesc cu speranta ca nu vom folosi in procesul de brand al tarii ceva ce a fost utilizat cu mai bine de 30 de ani in urma.

    Răspunde
  2. Ai dreptate Idaho, e doar o bucata din brandul de tara. De fapt brandul va fi in cateva etape, si va dura cativa ani pana se va ajunge la ultimul pas.

    Referitor la „land of choice”, inca nu stim sigur daca asta va fi sloganul. „Nu este vorba despre un slogan, este o fraza din imnul turistic“ a declarat Stefan Lungu, purtatorul de cuvant al Ministerului Turismului, citat ulterior de Cotidianul.

    Daca va fi, sunt sigur ca nu e singurul care se repeta. Cate tari nu au folosit sintagme de genul „Incredible …” (acum e Incredible India), „Naturally ..” (Nepal, in 2009)?

    Mai mult conteaza sa se faca si sa fie transmis corect, iar in paralel sa se imbunatateasca serviciile in tara. Abia cand imaginea transmisa de brand va fi in concordanta cu ce gasesc turistii in Romania putem vorbi despre turism in adevaratul sens al cuvantului.

    Pana una alta, cum ziceam si in articol, ma bucur ca se face „ceva”. Sper ca nu ne oprim dupa ce vom avea un brand.

    Răspunde
  3. Ceea ce se intampla acum este recomandat in master planul realizat in anul 2007. Nu putem spune ca este o victorie a actualei „gubernari”. Cat despre brandul de tara, astept si eu momentul in care vom fi reprezentati cum trebuie si vom avea un turism in adevaratul sens al cuvantului, dar pentru asta cred ca ar trebui cheltuiti destul de multi bani si nu numai pe brand cat si in educarea fortei de munca din turism, investitiile in infrastructura, etc.

    Răspunde
  4. E de lucru, intr-adevar. Eu vad semne pozitive in jurul meu si am gasit locuri unde nu ai motive sa te simti cel putin la fel de bine ca oriunde altundeva in lume.

    Fara comentarii cu tenta politica aici te rog, nu e scopul acestui site.

    Răspunde
  5. Comentariul meu cu tenta politica este asa doar din cauza ca turismul este politizat in acest moment. Si pe mine asta ma deranjeaza de fapt. Vad cum turismul a devenit metoda de crestere a numarului de votanti si nu-mi place. Nu-mi place ca se lupta pentru turism la nivel declarativ, dar nu se face ceva concret: o relaxare a taxelor, o legislatie mai buna, o inasprirea a conditiilor de clasificare, o initiativa de instruire a personanlului. Lucruri pe care eu le-as vedea ca deziderate pentru cresterea calitati serviciilor turistice si implicit a numarului de turisti.
    :)

    Răspunde

Spune-ți părerea!

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

necesar