Cu puțin înainte de Crăciun, InfoTravel România a făcut o primă conferință de turism montan, la Predeal. Cu aparatul Canon de la F64 pe umăr, am purces la drum să cunosc oameni noi și să văd cu ce se lovesc în activitatea lor. Aici vă las, pe scurt câteva idei discutate și albumul foto al evenimentului.

Evenimentul a început timid, dar cred că și-a atins scopul: de a aduce la un loc pe o parte dintre cei care oferă servicii de cazare în zona montană (pernsiuni, hoteluri) și pe cei care vând aceste servicii turiștilor (agenții de turism). Audiența de bază era prezentă, iar printre ei am avut grijă să ne „infiltrăm” și câțiva dintre cei care scriem/vorbim despre cele ce se întâmplă în turismul autohton.

Despre cele discutate puteți citi aici sau aici. Ca și Feri, și eu vreau să ofer câteva soluții la discuțiile din cadrul conferinței de turism montan ținute la Hotel Belvedere:

  • Problemă: hotelul oferă preț mai mic la recepție decât agenției care îi vinde camere. Soluție: o listă neagră cu hoteluri care nu respectă partenerii de afaceri și prin alianță, agențiile să nu mai lucreze deloc cu acel hotel.
  • Problemă: agențiilor le e greu să lucreze cu pensiunile, ba fiindcă sunt puține camere, ba fiindcă unele pensiuni nu dau facturi, ba din cauza lipsei de predictibilitate / seriozitate a celor cu pensiuni. Soluție: la fel ca mai sus, o listă neagră + contracte clare între pensiune și agenție, eventual în anumite cazuri, cu eliminarea perioadelor foarte aglomerate în care pensiunea nu dorește să vîndă în agenții.
  • Problemă: Booking.com și sistemele internaționale de cazare vând cu preț mai mic decât poate o agenție să susțină. Soluție nu văd, este perfect legal acest lucru și atât timp cât Booking vinde volum mare și apare primul în Google și plătește taxe într-o țară a UE, fie ea și paradis fiscal, nu va putea fi combătut așa ușor. Doar UE / statul mai poate interveni prin legislație. Hotelierul este indicat să aibă o politică tarifară foarte clară și diferită în funcție de canalul de distribuție, în care oferă prețuri corecte fiecărui revânzător, fie că vorbim de Booking/etc., agenție sau vânzarea la recepție.
  • Au mai fost și alte discuții, de la infrastructură la lipsa zăpezii, dar eu cred că nu sunt tocmai principalele probleme sau sunt în curs (lent, ce-i drept) de rezolvare.
  • Principala lipsă mi se pare a fi faptul că nu există comunicare reală între cei care oferă cazare și cei care vând volume mari de servicii turistice (agențiile). Soluție: conferințe ca cea de care vorbim aici. Din acest motiva cred că, măcar un pic, ce Petre a organizat la Predeal își atinge scopul și vreau să îl felicit. La fel sper să se întâmple și în 31 ianuarie, la Forumul Național al Ghizilor de Turism, iar aceștia să fie doar primii pași în reglarea relațiilor între cei din mediul privat implicat în turism.

Personal, mă bucur că printre vorbitori au fost domnii Gheorghe Fodoreanu (patron Invitation Romania), se vede că face incoming de ani de zile și are foarte multă experiență cu grupuri de turiști străini pe tărâmurile mioritice, și Alin Burcea (patron Paralela 45) – la fel, experiența este evidentă și felul în care vorbește este deopotrivă amuzant dar și la subiect. Găsesc binevenit și felul în care Petre Dordea (InfoTravel România) a colectat înainte e conferință probleme de la ambele tabere (cei cu cazarea, respectiv cei care revând, adică agențiile) și le-a expus la începutul prezentărilor. Alături de cei trei, au avut cuvântări încă doi stimați domni: cunoscutul (între cei din domeniu) Traian Bădulescu și Alex Hampu (Asociația TEN – Tourism Experts Network).

Mă opresc aici, dar vă las în compania fotografiilor făcute cu participanții la forum:

Share and Enjoy !

0Shares
0 0

Dacă ți-a plăcut, dă-ne like la pagina de Facebook, în căsuța de mai jos! Iar pe pagina de Fb, bifează opțiunea "Follow/Urmărește", să fii sigur(ă) că vei primi tot ce vrem să arătăm lumii. :)
Cuvinte cheie: , .Articol scris de Florin Arjocu (fondator): vezi detalii despre autor.

2 gânduri despre “Agenții, pensiuni, hoteluri și turism montan în România [foto]

  1. Site-uri precum Booking.com se bucura de o popularitate si incredere sporita din partea potentialilor clienti de cazare, mai ales pe plan extern, asa ca e destul de greu sa te lupti cu ei.

    Răspunde

Spune-ți părerea!

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

necesar

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.